Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 20-06-2025, 23:40

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
Post: 06-05-2015, 06:26 
Offline

Rejestracja: 29-01-2015, 10:06
Posty: 152
Witam,
Ktoś w którymś miejscu wspominał, że zadziwiło go włączanie się jakiegoś zaworu w komorze silnika na biegu jałowym co odczuwalne było jako szarpnięcie silnikiem, ale nie mogę znaleźć tej wypowiedzi.
Wczoraj stojąc na światłach zauważyłem takie szarpnięcia silnika (jakby rzeczywiście coś się włączało) i zmianę obrotów z około 750obr/min na prawie 1000obr/min. Silnik w momencie tego załączenia się czegoś najpierw jakby się troche przydusił, a potem wchodził na te wyższe obroty. Za chwilę obroty spadały i tak w kółko. Wczoraj było dość ciepło więc pewnie mogła włączać się także klimatyzacja.
Pytanie czy to normalne czy powinienem zacząć się martwić?

Pozdrawiam


Ostatnio zmieniony 13-11-2015, 14:21 przez maneko, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: 06-05-2015, 07:00 
Offline

Rejestracja: 20-08-2010, 20:52
Posty: 456
Lokalizacja: Rzeszów
Suzuki: SX4
maneko pisze:
czoraj było dość ciepło więc pewnie mogła włączać się także klimatyzacja.
pewnie to robiła. Ale klimę daje się wyłączyć, aby to sprawdzić


Na górę
 Tytuł:
Post: 08-05-2015, 14:02 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05-02-2014, 21:38
Posty: 327
Lokalizacja: Wrocław
Suzuki: S-cross Allgrip CVT
Też tak mam. Pod uwagę należy brać jeszcze wentylator chłodnicy.
W Swifcie na zmianę (wzrost) obrotów mialo nawet zdjęcie nogi z hamulca (wyłączenie świateł stop).

_________________
S-cross AllGrip CVT


Na górę
 Tytuł:
Post: 08-05-2015, 20:59 
Offline

Rejestracja: 29-01-2015, 10:06
Posty: 152
Tak jak napisał kolega rezon to robi klima. Jak ją wyłączyłem to falowanie i szarpanie ustało. Trochę jednak mnie to niepokoi, że to aż tak jest odczuwalne. Co więcej takie jakieś dziwne odgłosy czasem przy tym powstają.
Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: 08-05-2015, 21:10 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Wszystko normalnie. W jednych autach to się odbywa bardziej w innych mniej zauważalnie.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
 Tytuł:
Post: 09-05-2015, 09:16 
Offline

Rejestracja: 20-08-2010, 20:52
Posty: 456
Lokalizacja: Rzeszów
Suzuki: SX4
maneko pisze:
Trochę jednak mnie to niepokoi, że to aż tak jest odczuwalne.
Klima to wzrost zużycia paliwa o 5-10% czyli dużo zabiera mocy, więc przy słabszych silnikach jest to wyraźnie zauważalne obciążenie. Silniczek wentylatora z szaloną mocą ok. 50W to przy tym pikuś.


Na górę
 Tytuł:
Post: 09-05-2015, 11:43 
Offline

Rejestracja: 22-03-2015, 07:06
Posty: 101
Lokalizacja: Gdynia
Suzuki: Swift Sport 1.4 t
Mi raz, z jakiegoś powodu, pod światłami, wskoczyły obroty na jakieś 1.5 tys. Na pewno nie klima, bo owa manualna i wyłączona była. Ot tak coś mu odbiło. Przegazowałem i się uspokoił. Zdarzyło się to tylko raz, więc ja też się uspokoiłem ;)

_________________
SX4 Classic 4x4 1.6 Pb; Swift Sport 1.4 turbo


Na górę
 Tytuł:
Post: 10-05-2015, 11:59 
Offline

Rejestracja: 29-01-2015, 10:06
Posty: 152
rezon pisze:
maneko pisze:
Trochę jednak mnie to niepokoi, że to aż tak jest odczuwalne.
Klima to wzrost zużycia paliwa o 5-10% czyli dużo zabiera mocy, więc przy słabszych silnikach jest to wyraźnie zauważalne obciążenie. Silniczek wentylatora z szaloną mocą ok. 50W to przy tym pikuś.


Wiesz... przy poprzednim dieslu 1,5DCi i 86KM i co prawda manualnej klimie jej włączenie nie powodowało jakichś takich "dolegliwości". Tu mamy 1,6l i 120KM, więc trochę to dziwi.


Na górę
 Tytuł:
Post: 10-05-2015, 12:39 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05-02-2014, 21:38
Posty: 327
Lokalizacja: Wrocław
Suzuki: S-cross Allgrip CVT
Ale to jest automatyczna klima, podejmująca karkołomne niekiedy decyzje (nagły wzrost poboru mocy, tak agregatu jak i wentylatora), wypełniona tym nieszczęsnym nowym czynnikiem, zwiększającym opory...


Na górę
 Tytuł:
Post: 10-05-2015, 13:00 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-08-2008, 19:39
Posty: 1130
maneko pisze:
... przy poprzednim dieslu 1,5DCi i 86KM i co prawda manualnej klimie jej włączenie nie powodowało jakichś takich "dolegliwości". Tu mamy 1,6l i 120KM, więc trochę to dziwi.

Porownywanie mocy obydwu silnikow mija sie z celem, bo nie odgrywa ona tutaj wiekszej roli.
Istotny jest moment obrotowy, a ten jest juz zdecydowanie wiekszy w przypadku diesla nawet na biegu jalowym, gdzie silnik benzynowy pracuje juz niemal na pograniczu agonii,
szczegolnie w nowych samochodach o maksymalnie wysrubowanych normach emisji.


Na górę
 Tytuł:
Post: 24-07-2015, 17:38 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05-02-2014, 21:38
Posty: 327
Lokalizacja: Wrocław
Suzuki: S-cross Allgrip CVT
Sprawdziłem dzisiaj. Podczas postoju (czyli wciśniętym pedale hamulca w przypadku automatu lub w pozycji P, N) obroty co kilka sekund (nieco mniej niż 10) wchodzą z ok. 600 na 900 - tak się utrzymują znowuż kilka sekund i schodzą na te 600. Słychać przy tym coś jak klapnięcie zaworu/stycznika. Przy wyłączonej klimatyzacji nic takiego się nie dzieje.


Na górę
 Tytuł:
Post: 24-07-2015, 19:30 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1818
Suzuki: SuziQuattro
tarant2 pisze:
wypełniona tym nieszczęsnym nowym czynnikiem,
jesteś pewien, w salonie mówili że jest "stary"


Na górę
 Tytuł:
Post: 24-07-2015, 21:35 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05-02-2014, 21:38
Posty: 327
Lokalizacja: Wrocław
Suzuki: S-cross Allgrip CVT
Nie kosztowałem. Ale w instrukcji obsługi stoi jak byk co tam wlano i co można dolać.


Na górę
 Tytuł:
Post: 26-07-2015, 16:06 
Offline

Rejestracja: 29-01-2015, 10:06
Posty: 152
U mnie jak otworzy się maskę to jest przy chłodnicy taka duża nalepka z nazwą tego czynnika chłodzącego - i to jest ten nowy czynnik a nie R134a.
Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: 20-08-2015, 21:44 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05-02-2014, 21:38
Posty: 327
Lokalizacja: Wrocław
Suzuki: S-cross Allgrip CVT
Czy ktoś jeszcze może potwierdzić, że to stukanie "czegoś tam" i zmiany obrotów przy włączonej klimatyzacji to norma?


Na górę
 Tytuł:
Post: 21-08-2015, 18:03 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Tka! To norma! "Stukanie", to włączanie się pompy klimatyzacji (czyba jakieś elektrosprzęgło, czy coś, nie jestem pewien szczegółów). Obroty zwiększa komputer, żeby silnik się nie dławił kiedy spadną pod obciążeniem kimy.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]