Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl https://suzukiklub.pl/forum/ |
|
Nagrzewanie silnika https://suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=68&t=14566 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | elektro.tm [ 13-01-2017, 14:56 ] |
Tytuł: | Nagrzewanie silnika |
Cześć ! Mam do Was pytanie po jakim czasie lub/i przebiegu od ruszenia silnik nagrzeje się do prawidłowej temperatury pracy (ok. 90 st. C) ? Pytanie kierowane głownie do posiadaczy benzyniaków . Zauważyłem, że silnik bardzo wolno się nagrzewa w niskich temperaturach (np. -5 st. C) potrzebuje minimum 12-16 km do osiągnięcia optymalnej temperatury (przy -20 wskaźnik przesunął się na drugą kreskę). Jak to u was wygląda? |
Autor: | MiPr [ 13-01-2017, 16:59 ] |
Tytuł: | Re: Nagrzewanie silnika |
S-Cross Allgrip 1.6, w ostatnie mrozy (-10 ~ -13), jakieś 12~13km. Tak "pi razy oko" bo nie patrzę na wskaźnik temperatury bez przerwy. Zależy też jak się jedzie albo ... stoi bo korki ![]() |
Autor: | smokoviec [ 13-01-2017, 17:08 ] |
Tytuł: | Re: Nagrzewanie silnika |
Też zauważyłem, że np. wedle Liany nagrzewa się o wiele wolniej, powiedziałbym nawet, że 2x wolniej. Zacząłem tak jak w Lianie po uruchomienia silnika stopować z ogrzewaniem wnętrza, powiedzmy, że ustawiam na 15 stopni, ale jakoś szybszego nagrzewania silnika SCrossa nie stwierdziłem. |
Autor: | tarant2 [ 14-01-2017, 16:58 ] |
Tytuł: | Re: Nagrzewanie silnika |
Strasznie długo, tak jak koledzy piszą, w mieście kilkanaście kilometrów. I po krótkim postoju jest znowu zimny ![]() |
Autor: | macioo [ 14-01-2017, 18:21 ] |
Tytuł: | Re: Nagrzewanie silnika |
Nie liczyłem ale po kilku kilometrach (do pracy mam ok 40km) leci ciepłe powietrze. Ogólnie nie narzekajmy, bo we współczesnych dieslach (o ile nie mają elektrycznych dogrzewaczy) to poniżej -15 to trudno bez kurtki nawet w długich trasach podróżować. Wiem, bo miałem Clio z DCI i marzłem w nim strasznie. Cała tajemnica tkwi w ekologii. Po prostu w silniku spalinowym ciepło, to strata. Im wyższa sprawność silnika, czyli przetworzenie energii spalania silnika w energię mechaniczną (zamiast w cieplną) tym silnik sprawniejszy. Jeszcze niedawno silniki 1,6 miały po 75-80KM a dzisiaj wspomagane turbinami mają po 160-180KM przy niższym zużyciu paliwa. Jako że zgodnie z zasadą fizyki, że energia w przyrodzie nie ginie, tylko zmienia postać, mniej strat = mniej ciepła. Podsumowując, to nie narzekajmy bo u nas nie jest najgorzej. ![]() |
Autor: | hak64 [ 14-01-2017, 19:32 ] |
Tytuł: | Re: Nagrzewanie silnika |
Mimo wszystko benzyniaki dość szybko się nagrzewają. Radziłbym sprawdzić działanie termostatu. Może sie zawiesił i masz stale otwarty. Sprawdzenie jest dość proste. Po odpaleniu zimnego silnika, odczekaj minutę, dwie, aż wskaźnik temperatury ruszy, po czym otwórz maskę i dotykiem sprawdź czy wąż prowadzący do chłodnicy robi sie ciepły. Jeśli tak, to wymień termostat, bo on powinien się otworzyć (puścić obieg do chłodnicy) dopiero po nagrzaniu do optymalnej temperatury pracy silnika. |
Autor: | maneko [ 15-01-2017, 20:12 ] |
Tytuł: | Re: Nagrzewanie silnika |
To u mnie jest inaczej - przy takich temperaturach jak teraz dopóki silnik jest zimny to wiatraczek kręci się na minimalnych obrotach ze wskazaniem na przednią szybę. Po około 2-3 km (wtedy wydaje mi się, że zaczyna drgać wskazówka temperatury) automat przełącza się na ogrzewanie kabiny i wzrastają obroty wiatraczka. Wydaje mi się, że jak automat przyspiesza wiatraczek to to jest znak, że silnik zaczął się rozgrzewać a to u mnie występuje do max 3km od ruszenia. Zaznaczę tylko, że samochód mam w garażu przez noc. Niestety z powrotem nie wiem ile się rozgrzewa, bo zazwyczaj trafiam w korki i nie liczę przebiegu km. |
Autor: | MiPr [ 15-01-2017, 21:33 ] |
Tytuł: | Re: Nagrzewanie silnika |
maneko pisze: To u mnie jest inaczej - przy takich temperaturach jak teraz dopóki silnik jest zimny to wiatraczek kręci się na minimalnych obrotach ze wskazaniem na przednią szybę. Po około 2-3 km (wtedy wydaje mi się, że zaczyna drgać wskazówka temperatury) automat przełącza się na ogrzewanie kabiny i wzrastają obroty wiatraczka. Wydaje mi się, że jak automat przyspiesza wiatraczek to to jest znak, że silnik zaczął się rozgrzewać a to u mnie występuje do max 3km od ruszenia. Zaznaczę tylko, że samochód mam w garażu przez noc. No u mnie jest dokładnie tak samo - dmuchawa wchodzi na obroty już po 2 km, ale do pełnego rozgrzania silnika trzeba (przy mrozach) ponad 10 km. W lecie z 5 km starczy i już silnik ma temperaturę docelową. Zwracam na to uwagę tak odruchowo niemalże, bo w Zafirze dwa razy termostat mi nawalał i wtedy nie było szans na nagrzanie silnika - bardzo odczuwalne już jesienią ![]() |
Autor: | elektro.tm [ 18-01-2017, 11:28 ] |
Tytuł: | Re: Nagrzewanie silnika |
hak64 pisze: Mimo wszystko benzyniaki dość szybko się nagrzewają. Radziłbym sprawdzić działanie termostatu. Może sie zawiesił i masz stale otwarty. Sprawdzenie jest dość proste. Po odpaleniu zimnego silnika, odczekaj minutę, dwie, aż wskaźnik temperatury ruszy, po czym otwórz maskę i dotykiem sprawdź czy wąż prowadzący do chłodnicy robi sie ciepły. Jeśli tak, to wymień termostat, bo on powinien się otworzyć (puścić obieg do chłodnicy) dopiero po nagrzaniu do optymalnej temperatury pracy silnika. Sprawdziłem jak kolega napisał i wygląda, że układ chłodzenia działa prawidłowo. Temp. na zewnątrz około -2*C wskaźnik na pierwszej kresce - rura do chłodnicy zimna, wskaźnik na trzeciej kresce - rura do chłodnicy zimna, wskaźnik w "pionie" - rura do chłodnicy gorąca - termostat działa. maneko pisze: To u mnie jest inaczej - przy takich temperaturach jak teraz dopóki silnik jest zimny to wiatraczek kręci się na minimalnych obrotach ze wskazaniem na przednią szybę. Po około 2-3 km (wtedy wydaje mi się, że zaczyna drgać wskazówka temperatury) automat przełącza się na ogrzewanie kabiny i wzrastają obroty wiatraczka. Wydaje mi się, że jak automat przyspiesza wiatraczek to to jest znak, że silnik zaczął się rozgrzewać a to u mnie występuje do max 3km od ruszenia. Zaznaczę tylko, że samochód mam w garażu przez noc. Niestety z powrotem nie wiem ile się rozgrzewa, bo zazwyczaj trafiam w korki i nie liczę przebiegu km. U mnie działa dokładnie tak samo przy ustawieniu w tryb pracy "AUTO". Nawiew działa na przednią szybę, gdy wskaźnik temperatury jest w okolicy pierwszej kreski obroty dmuchawy wzrastają i przełącza się na nawiew podłogowy. I tu nagrzewanie silnika do optymalnej temperatury trawa i trwa .... pewnie ma to związek z ekologią o której pisze macioo Podsumowując ten typ tak ma - żeby go nagrzać trzeba się najeździć ![]() |
Autor: | macioo [ 20-01-2017, 16:39 ] |
Tytuł: | Re: Nagrzewanie silnika |
Sprawdziłem u siebie dokładniej. temperatura zewn. ok. -5 a garażu -2 po 2km zaczyna lecieć ciepłe powietrze (zdejmuję czapkę ![]() po ok. 7 km wskazówka w okolicach połowy skali, czyli normalna temp. pracy. Jeżdżę z klimatyzacją na AUTO ustawioną na 22-22,5 stopnia. Na początku silny nadmuch na szybę, jak zaczyna lecieć ciepłe, to przełącza na nogi zmniejsza się nadmuch. Bardzo mi to pasuje, bo marzną mi nogi a nie lubię ciepłego nadmuchu na twarz. IMO w S=cross AUTO klima działa najlepiej z aut jakimi jeździłem (oczywiście nie piszę o wyższych modelach klasy premium). |
Autor: | MS [ 20-01-2017, 20:52 ] |
Tytuł: | Re: Nagrzewanie silnika |
Nigdy nie wsiadam w kurtce czy czapce do auta, temp w garażu niemal identyczna jak na dworze. Jak wyżej napisano po 2 minutach już zaczyna grzać. Fakt mam też podgrzewane siedzenia, ale do żadnego auta nie wsiadałem w kurtce ,aby się potem rozbierać, inna sprawa że jak już ruszam to min 25 km do zrobienia. PS Warto na zimnym silniku, odkręcać ogrzewanie na maksa- wtedy więcej ciepła z małego obiegu trafia do kabiny |
Autor: | macioo [ 20-01-2017, 23:27 ] |
Tytuł: | Re: Nagrzewanie silnika |
Czapka, zawsze, z uwagi na zatoki. A kurtka raczej lekka i na niedługiej trasie, to nie zdejmuję. Jak dłuższa trasa, to przemęczę te kilka minut zanim fotel się nagrzeje. Jak jest baaaardzo zimno, to wolę zatrzymać się w zatoce autobusowej na 20 sekund i dopiero kurtkę zdjąć. Komfort przede wszystkim. ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |