Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
https://suzukiklub.pl/forum/

1.4 boosterjet hybrid a LPG i luzy zaworowe
https://suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=68&t=20214
Strona 1 z 1

Autor:  endriu333 [ 26-02-2021, 10:41 ]
Tytuł:  1.4 boosterjet hybrid a LPG i luzy zaworowe

Witam, czy ktoś z Was ma może doświadczenie z instalacją LPG (dowolnego dostawcy)w tym silniku?
Tak wiem, jest to młoda jednostka, tak wiem ma mało palić, pytam bardziej z ciekawości, chodzi mi o to czy w tym silniku luzy zaworowe są na szklankach czy hydrauliczne, no i ma "niestety" bezpośredni wtrysk paliwa a to mocno ogranicza z tego co wiem możliwości montowania instalacji LPG.

Autor:  ced105 [ 27-02-2021, 07:38 ]
Tytuł:  Re: 1.4 boosterjet hybrid a LPG i luzy zaworowe

:lol: :lol: :lol:

Autor:  endriu333 [ 27-02-2021, 21:15 ]
Tytuł:  Re: 1.4 boosterjet hybrid a LPG i luzy zaworowe

Tak tak lpg do kuchenek A 3 cylindry do kosiarek ;)
Ktoś coś....merytorycznie?

Autor:  Qba17 [ 01-03-2021, 19:15 ]
Tytuł:  Re: 1.4 boosterjet hybrid a LPG i luzy zaworowe

1.0 boosterjet oraz 1.4 boosterjet na pewno miały hydraulicznie regulowane zawory, po dołożeniu miękkiej hybrydy chyba się nie zmieniło...

Autor:  endriu333 [ 06-03-2021, 20:24 ]
Tytuł:  Re: 1.4 boosterjet hybrid a LPG i luzy zaworowe

Tak masz rację, więc ta kwestia jest mocno na +, dodatkowo dowiadywałem się z ciekawości w LAndRenzo Polska i do S-crossa 1.4 140KM jest specjalna dedykowana instalacja LPG, na 99% pasuje również do silnika 1.4 129KM ale to muszą jeszcze sprawdzić na "żyjącym" organizmie :) Gdyby było wszystko ok to cena kompletnej instalacji do tego auta z tym silnikiem przy 4x4 to 5300zł - niby sporo ale przy większych przebiegach... no nic generalnie 500km po odebraniu auta średnie spalanie to 6.8 zgodnie z zapisem komputer więc póki co nie ma tragedii ale temat będę monitorował.

Autor:  prebenny [ 21-09-2021, 10:53 ]
Tytuł:  Re: 1.4 boosterjet hybrid a LPG i luzy zaworowe

Czy montowałeś już LPG u siebie?

Autor:  endriu333 [ 21-09-2021, 20:26 ]
Tytuł:  Re: 1.4 boosterjet hybrid a LPG i luzy zaworowe

Cały czas robię rekonesans u różnych Producentów i różnych fachowców, w tym polecanych na LPG forum....no generalnie jest duży problem bo to świeże silniki i praktycznie 80% warsztatów odmawia, a te 20% nie wzbudziło jeszcze mojego zaufania....ale mocno się rozglądam....a co też się zastanawiasz?

Autor:  prebenny [ 22-09-2021, 09:12 ]
Tytuł:  Re: 1.4 boosterjet hybrid a LPG i luzy zaworowe

Miesięcznie robię w okolicy 2500-3000 km i w sumie nowe auto kupiłem po to żeby robić więcej km także zdecydowanie.
Natomiast jeszcze od mojego 'zaufanego' gazownika odpowiedzi nie dostałem czy STAG albo KME ogarną ten silnik. Boosterjeta 1.0 robili na KME i działa ale 1.4 jeszcze nigdy nie trafił do nich.

Za co ciekawostka jak wysłałem zapytanie do Suzuki Polska w kwestii gwarancji i LPG:
Cytuj:
Z doświadczenia wiemy, że zawory i gniazda zaworowe nie wytrzymają więcej niż 50 tys km, należy wtedy wykonać remont głowicy. Dlatego odradzamy montaż instalacji LPG. Na własną rękę może Pan zamontować, ale należy liczyć się z tym, że elementy mające współudział w instalacji są wyłączone z gwarancji. Podsumowując koszt instalacji, remontu głowicy, obecnych cen gazu, montaż instalacji się nie opłaca. Samochód będzie palił Panu ok. 7-8 litrów benzyny i ma Pan święty spokój, przy gazie zawsze jest jakiś problem. Po montażu LPG należy też uwzględnić koszty rocznych przeglądów na stacji SKP.


Trochę mnie kusi zapytać czemu robią głowice z g*wnolitu ale szczerze mi się wydaje, że dobrze zrobiona i wyregulowana instalacja nie powinna mieć większego wpływu na żywotność. Rodzice mają Vectre C 1.8 z fabryczną instalacją LPG i na LPG przejechane już prawie 600 tys km bez remontu silnika (poza uszczelnieniami, bo to opel i cieknie).

Autor:  wawax [ 22-09-2021, 09:41 ]
Tytuł:  Re: 1.4 boosterjet hybrid a LPG i luzy zaworowe

Robią głowice, które wytrzymują warunki projektowe. Nie projektują głowic pod LPG. Równie dobrze mógłbyś protestować, że do silnika nie można wlać diesla. Kupowałeś "kota w worku"?

Prawidłowa regulacja i stałe monitorowanie instalacji LPG jest kluczem. Niestety podczas użytkowania nie masz żadnych informacji czy jest prawidłowo wyregulowana, chyba że zamontujesz sobie dodatkowe wskaźniki. Problemy wyjdą na przeglądach lub przy awariach, więc trochę późno.

Autor:  prebenny [ 23-09-2021, 08:38 ]
Tytuł:  Re: 1.4 boosterjet hybrid a LPG i luzy zaworowe

W każdym razie na ten moment info od gazownika - ani STAG ani KME nie mają opracowanego sterownika w nowym S-Crossie więc na razie jest [cenzura].

Autor:  endriu333 [ 11-10-2021, 13:45 ]
Tytuł:  Re: 1.4 boosterjet hybrid a LPG i luzy zaworowe

hmm no a dla mnie te wszystkie gadki to takie "bla bla bla" ASO skąd może mieć doświadczenia że do 50kkm głowica padnie na LPG skoro Suzuki się nie bawi i nigdy nie eksperymentowało z LPG... stwierdzenie z LPG zawsze jakiś problem jasne - i co jeszcze ... jak jest problem to trzeba go usunąć i tyle.
jedyna prawda jest taka, że silnik K14D to "nowa" jednostka bo niby hybryda ale to tak naprawdę K14C do której wielu producentów ma opracowaną instalację LPG...ale do brzegu, nie wiem z jakimi gazownikami gadaliście ale ja jestem umówiony na montaż instalacji KME do silnika właśnieK14D - tak wiem będę 1 w Polsce z taką instalacją- ale jeżdżę na LPG od ponad20 lat, znam wady i zalety i wiem, że będzie co najmniej zadowalająco-dobrze(a szczerze liczę, że bardzo dobrze), a już na pewno silnik nie padnie po 50kkm.... w sumie będzie bardziej żywotny bo już w nim jestem po wymianie oleju dwa razy - raz przez ASO 1kkm, a później sam sobie zrobiłem po 5kkm - tak dla zasady...co ciekawe jestem niemal pewny, że ASO o ile faktycznie zmieniło olej to na 99% nie zmienili filtra oleju - nieźle co :)
w każdym razie jak już będę po montażu instalacji LPG to pewnie założę oddzielny wątek, gdzie będę RZETELNIE updatował temat czy warto w to wchodzić czy nie, spokojnie producent mnie nie opłaca więc to będzie raport "z życia" a nie "bo mi się tak wydaje" bo coś tam ...

Autor:  prebenny [ 11-10-2021, 14:13 ]
Tytuł:  Re: 1.4 boosterjet hybrid a LPG i luzy zaworowe

To daj znać jak założysz to cofnę się do mojego majstra - może już KME stwierdzi, że mają 'opracowaną' instalację.

Co do K14D i K14C - podejrzewam, że jedyna różnica to dokładnie układ miękkiej hybrydy i nie wiem czy K14C miało zmienną geometrię turbiny.

Autor:  emeryk113 [ 11-10-2021, 15:01 ]
Tytuł:  Re: RE: Re: 1.4 boosterjet hybrid a LPG i luzy zaworowe

prebenny pisze:
To daj znać jak założysz to cofnę się do mojego majstra - może już KME stwierdzi, że mają 'opracowaną' instalację.

Co do K14D i K14C - podejrzewam, że jedyna różnica to dokładnie układ miękkiej hybrydy i nie wiem czy K14C miało zmienną geometrię turbiny.
Różnica miedzy K14C a K14D :
-Zmodyfikowana głowica cylindra
- Nowe turbo, inne ciśnienie doładowania
- Inny tłok
- Całkowicie inny łańcuch rozrządu
- Układ EGR

Autor:  endriu333 [ 11-10-2021, 16:28 ]
Tytuł:  Re: 1.4 boosterjet hybrid a LPG i luzy zaworowe

akurat EGR był i w poprzednim - one się różnią GPF-em - K14C go nie miał...

Autor:  wawax [ 11-10-2021, 16:55 ]
Tytuł:  Re: 1.4 boosterjet hybrid a LPG i luzy zaworowe

Też nie do końca, mój ma GPF. :-)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/