Zapytałem AI

Szklanka do połowy pusta:
Jeśli masz Vitarę LY 2015 z silnikiem M16A VVT: Ignoruj specyfikację 5W40. Jest ona historyczna i dotyczyła starszej jednostki oraz innych norm olejowych (ACEA A3/B4).Twój silnik jest zaprojektowany pod kątem oszczędności paliwa i musi pracować z olejem o niskim współczynniku HTHS (wysokotemperaturowej lepkości przy wysokim ścinaniu).Użyj 0W-20 lub 5W-30 spełniającego najnowszą normę API SP / ILSAC GF-6A.Przejście na 5W-40 w nowszej jednostce M16A zniszczyłoby oszczędność paliwa i mogłoby potencjalnie utrudnić pracę delikatnego systemu VVT.
Szklanka do połowy pełna:
Choć 0W-20 jest idealny do laboratoryjnego testowania zużycia paliwa (generuje najmniejsze opory), 5W-30 oferuje szerszy margines bezpieczeństwa w warunkach rzeczywistych: Wyższa odporność na ścinanie: Klasa '30' oznacza wyższą lepkość w wysokich temperaturach roboczych. W przypadku długotrwałej, ostrej jazdy, jazdy autostradowej z pełnym obciążeniem, czy w wysokich temperaturach otoczenia, 5W-30 zapewnia grubszą warstwę ochronną między elementami, co może być bezpieczniejsze dla łożysk i cylindrów, szczególnie w gorącym klimacie lub po kilku latach eksploatacji. Mniejsze ryzyko zużycia: W silnikach z nieco większymi luzami (po większym przebiegu) minimalne zwiększenie lepkości w wysokiej temperaturze może zapewnić lepsze smarowanie i zmniejszyć potencjalne zużycie oleju.