| Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl https://suzukiklub.pl/forum/ |
|
| Suzuki Vitara S (1.4 Turbo) https://suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=12582 |
Strona 1 z 8 |
| Autor: | Avalanche [ 18-09-2015, 07:10 ] |
| Tytuł: | Suzuki Vitara S (1.4 Turbo) |
http://auto.suzuki.de/offentliche-bilde ... 280_02.jpg EDIT: zdjęcie przeniesione w link, bo po zmianie silnika forum zajmuje 1,5 22-calowego ekranu Wymiary i dane techniczne Długość x szerokość x wysokość: 4175 x 1775 x 1610 mm Prześwit: 185 mm Masa własna: 1210 kg Dopuszczalna masa całkowita: 1730 kg Pojemność bagażnika: 375 l Koła: 215/55/R17 Silnik: K14C (DITC) 1373 cm3 z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbosprężarką, EURO 6 Stopień sprężania: 9,9:1 Moc: 103 kW (140 KM) przy 5500 obr./min Maksymalny moment obrotowy: 220 Nm w zakresie 1500-4000 obr./min Przekładnia: 6-biegowa ręczna (6MT) lub automatyczna (6AT) Prędkość maksymalna: 200 km/h Przyspieszenie 0-100 km/h: 10,2 s Zużycie paliwa (w trasie - miasto - średnie): 5,0 - 6,3 - 5,4 l/100 km (6MT) Emisja CO2: 121-128 g/km Wyposażenie (rynek niemiecki): jak Comfort+ (=XLED) plus dodatki stylizacyjne Vitara S |
|
| Autor: | Avalanche [ 18-09-2015, 07:13 ] |
| Tytuł: | |
Na razie brak danych o kolorach, ale w Niemczech S dostępna jest w ograniczonej liczbie kolorów - nie ma tych "damskich" I ceny od dzisiaj już oficjalnie na stronach SMP: http://www.suzuki.pl/auto/Vitara_cennik.html 85,900 PLN za 2WD i 10 tys. więcej za AllGrip |
|
| Autor: | esiak [ 18-09-2015, 07:15 ] |
| Tytuł: | |
VITARA S 2WD (napęd na oś przednią) 1.4 BOOSTERJET ENG A-Stop 2WD 6 M/T S 85 900 zł 1.4 BOOSTERJET ENG A-Stop 2WD 6 A/T S 92 900 zł ALLGRIP (4WD) 1.4 BOOSTERJET ENG A-Stop 4WD 6 M/T S 95 900 zł 1.4 BOOSTERJET ENG A-Stop 4WD 6 A/T S 102 900 zł |
|
| Autor: | esiak [ 18-09-2015, 07:16 ] |
| Tytuł: | |
Wyposażenie Vitary S: Wyposażenie XLED oraz dodatkowo (zamiennie): NADWOZIE Nowy kształt osłony chłodnicy (grill) Satynowy kolor pokrywy lusterek zewnętrznych 17” felgi aluminiowe lakierowane w kolorze czarnym Reflektory LED (dla świateł mijania) z czerwonym wykończeniem WNĘTRZE Wykończenie paneli deski rozdzielczej nowym wzorem (tzw. „hairline”) Czerwone pierścienie wlotów wentylacyjnych na desce rozdzielczej Czerwone wykończenie zestawu wskaźników Sportowe koło kierownicy (wzór Swift Sport) z czerwonym ściegiem ozdobnym Czerwony ścieg ozdobny tapicerki oraz mieszka drążka zmiany biegów Aluminiowe nakładki pedałów (dla wersji 6MT) |
|
| Autor: | Avalanche [ 18-09-2015, 07:23 ] |
| Tytuł: | |
Te srebrne satynowe lusterka niezależnie od wersji kolorystycznej to dość dziwny pomysł - po co na co? No i skandal, że nawet w wersji z automatem za ponad 100 tys. nie ma podłokietnika (czytaj - trzeba zdać się na łaskę dealera). |
|
| Autor: | esiak [ 18-09-2015, 07:29 ] |
| Tytuł: | |
a jakieś niusy z Frankfurtu na temat S-Crossa 2016? jakiś lifting..? |
|
| Autor: | Avalanche [ 18-09-2015, 07:36 ] |
| Tytuł: | |
Nic. Spodziewam się raczej na wiosnę (Genewa?). |
|
| Autor: | DS [ 18-09-2015, 12:45 ] |
| Tytuł: | |
Kompletnie nie rozumiem polityki Suzuki... Wprowadzają nowy silnik, który jest dostępny tylko z jedną wersją wyposażenia, i to najdroższą. Byłem zdecydowany na 1.4 Turbo przy założeniu, że będzie to dopłata do wersji Premium. A tu trzeba jeszcze 10 tys. zł więcej na XLED+S z mnóstwem rzeczy nie potrzebnych przeciętnemu Kowalskiemu (bo czy to nie przypadkiem wersja Premium jest najczęściej wybierana??) Mało tego, najdroższa wersja, a najmniej kolorów do wyboru... Kto tam siedzi w marketingu Suzuki?? |
|
| Autor: | Avalanche [ 18-09-2015, 13:01 ] |
| Tytuł: | |
Nie chcą ich sprzedawać, może Może na Polskę zapowiedzieli, że będzie 30 sztuk na rok, więc cena ma zachęcić do kupowania tych tańszych? Trudno to ogarnąć. Trzeba by jeszcze porównać z cenami konkurencji (Mokka 1.4 Turbo, Fiat 500X 1.4 Multiair). |
|
| Autor: | DS [ 18-09-2015, 14:40 ] |
| Tytuł: | |
Avalanche pisze: No i skandal, że nawet w wersji z automatem za ponad 100 tys. nie ma podłokietnika
Stanowisko Suzuki: "Podłokietnik to wygoda i powinien mieć go każdy fotel, ale domowy. W jeździe po mieście jest dla większości kierowców* irytujący (obsługa ręcznego), w odchylony uderza się łokciem przy zmianie biegu, a jeżeli mowa o samochodach, które mogą sobie poradzić na trudniejszym terenie, przy dynamicznej jeździe, podłokietnik przeszkadza. Oczywiście, istnieje też sporo argumentów za wygodą, ale wynik tej dyskusji przechylił się u nas w wiadome rozwiązanie". No cóż... Ja pozostawiam bez komentarza. |
|
| Autor: | ASzel [ 18-09-2015, 15:24 ] |
| Tytuł: | |
DS pisze: Stanowisko Suzuki:
"Podłokietnik to wygoda i powinien mieć go każdy fotel, ale domowy. W jeździe po mieście jest dla większości kierowców* irytujący (obsługa ręcznego), w odchylony uderza się łokciem przy zmianie biegu, a jeżeli mowa o samochodach, które mogą sobie poradzić na trudniejszym terenie, przy dynamicznej jeździe, podłokietnik przeszkadza. Oczywiście, istnieje też sporo argumentów za wygodą, ale wynik tej dyskusji przechylił się u nas w wiadome rozwiązanie". Dobre. Żart roku? |
|
| Autor: | Avalanche [ 18-09-2015, 17:09 ] |
| Tytuł: | |
I dlatego ma go S-Cross a nawet będzie miało to nowe Baleno? |
|
| Autor: | DS [ 18-09-2015, 17:29 ] |
| Tytuł: | |
Avalanche pisze: I dlatego ma go S-Cross a nawet będzie miało to nowe Baleno? Tak właśnie odpowiedziałem i...:
"Opinie są podzielone. Warto dodać: brakuje nam opinii klientów w Polsce, temat był badany nieco głębiej w innym europejskim kraju". |
|
| Autor: | krzymo [ 18-09-2015, 18:24 ] |
| Tytuł: | |
Czyli co, jedna ręka na podłokietniku centralnym, druga na podłokietniku w drzwiach a kierownica w zębach? Nie wiem, po co wam te podłokietniki. Trzymać kółko, jak na kursie uczyli i nie narzekać |
|
| Autor: | VITARARAFAŁA [ 19-09-2015, 07:53 ] |
| Tytuł: | |
krzymo pisze: Czyli co, jedna ręka na podłokietniku centralnym, druga na podłokietniku w drzwiach a kierownica w zębach? Nie wiem, po co wam te podłokietniki. Trzymać kółko, jak na kursie uczyli i nie narzekać
Całkiem dobrze powiedziane, podłokietnik rozleniwia i pewnie e jakimś stopniu opóźnia reakcję. Łapki na kierownicę |
|
| Autor: | etam [ 19-09-2015, 07:55 ] |
| Tytuł: | |
Vitara za 85-95 tys PLN to nieporozumienie. Jestem zdecydowana na Viatrę Premium 1.6, 4X4, mogę rozważyć 1.4 ale nie za taką cenę, w ogóle nie ma o czym mówić. Nie sądzę też, by był to model, który pójdzie jak ciepłe bułeczki - chyba, że wyprzedażach rocznika jak zejdą z ceną |
|
| Autor: | DS [ 19-09-2015, 08:24 ] |
| Tytuł: | |
krzymo pisze: Nie wiem po co wam te podłokietniki. Trzymać kółko, jak na kursie uczyli i nie narzekać Nie wiem po co nam też wspomagania kierownicy, centralne zamki, piloty, radia i 16 zaworów. No po co, przecież bez tego też jest dobrze, nie narzekać.
Rozmawiamy o aucie za ponad 100 tys. zł. Proponuje potrzymać łapki przez kilka godzin na kierownicy i wtedy pogadamy. |
|
| Autor: | VITARARAFAŁA [ 19-09-2015, 17:13 ] |
| Tytuł: | |
DS pisze: krzymo pisze: Nie wiem po co wam te podłokietniki. Trzymać kółko, jak na kursie uczyli i nie narzekać Nie wiem po co nam też wspomagania kierownicy, centralne zamki, piloty, radia i 16 zaworów. No po co, przecież bez tego też jest dobrze, nie narzekać.Rozmawiamy o aucie za ponad 100 tys. zł. Proponuje potrzymać łapki przez kilka godzin na kierownicy i wtedy pogadamy. No porównywać przydatność .np. wspomagania do podłokietnika to mała przesada. Jeździłem kiedyś jako kierowca na trasie Polska- Niemcy i po kilku czy kilkunastu godzinach tym bardziej nie korzystałem z podłokietnika( choć takowy był w Sprinterze) aby nie tracić czujności i nie skracać czasu reakcji. Z racji wysokiej pozycji za kierownicą widzialem dobrze innych na drodze i tych którzy w samochodzie prawie, że leżą a kierownicę trzymają palcem wskazującym ręki opartej o boczek bo druga odpoczywa sobie właśnie na podłokietniku lub przy 140tu operuje multimediami. Dzięki takim profesjonalistom swoje koło zaciskałem jeszcze mocniej. Prowadzimy pocisk, który w razie nieuwagi zabija bardziej niż niejedna broń więc trzymajmy go mocno. Sory za mój wywód, ale tak mam, że do odpoczynku zamiast samochodu wolę łóżko. Pozdrawiam bezpiecznych kierowców P.S. Przepraszam, że zboczyłem z tematu |
|
| Autor: | DS [ 19-09-2015, 17:45 ] |
| Tytuł: | |
A bierzesz pod uwagę, że w samochodzie może być jeszcze pasażer? Też ma łokieć. Podobnie Ci z tyłu. Spędzam w samochodzie około dwóch godzin dziennie - nie kwestionuję potrzeby trzymania kierownicy dwoma rękami, wręcz przeciwnie, są sytuacje, kiedy to niezbędne, ale jest również mnóstwo sytuacji, kiedy można pozwolić ręce na odpoczynek. Co więcej - podczas częstej zmiany biegów łokieć oparty o podłokietnik ułatwia te czynności (np. stanie w korkach). Wychodząc z Twoich założeń, należałoby zlikwidować podłokietnik na drzwiach, zakazać np. tempomatów, te to dopiero mogą spowodować utratę czujności. Idąc krok dalej - zakaz manualnych skrzyń biegów, żeby nie zdejmować łapek z kierownicy. VITARARAFAŁA pisze: Jeździłem kiedyś jako kierowca na trasie Polska- Niemcy i po kilku czy kilkunastu godzinach tym bardziej nie korzystałem z podłokietnika( choć takowy był w Sprinterze) Potrzymaj ręce te kilka-kilkanaście godzin na kierownicy w Vitarze. W sprinterze, jak i w większości busów, pozycja za kierownicą jest zupełnie inna, niż w osobówce, nie trzeba podnosić rąk tak wysoko.
Do sedna - dyskusja nie dotyczy wad/zalet podłokietników, tylko tego, czy auto za ponad 100 tys. zł powinno mieć to w standardzie. Vitara nie ma, ani z przodu, ani z tyłu, a wg mnie powinna. A to, czy ktoś będzie kładł na nim łokcie czy nie - co kto lubi. |
|
| Autor: | VITARARAFAŁA [ 19-09-2015, 17:58 ] |
| Tytuł: | |
DS pisze: A bierzesz pod uwagę, że w samochodzie może być jeszcze pasażer? Też ma łokieć. Potrzymaj ręce te kilka-kilkanaście godzin na kierownicy w Vitarze. W sprinterze, jak i w większości busów, pozycja za kierownicą jest zupełnie inna, niż w osobówce, nie trzeba podnosić rąk tak wysoko.
Podobnie Ci z tyłu. Spędzam w samochodzie około dwóch godzin dziennie - nie kwestionuję potrzeby trzymania kierownicy dwoma rękami, wręcz przeciwnie, są sytuacje, kiedy to niezbędne, ale jest również mnóstwo sytuacji, kiedy można pozwolić ręce na odpoczynek. Co więcej - podczas częstej zmiany biegów łokieć oparty o podłokietnik ułatwia te czynności (np. stanie w korkach). Wychodząc z Twoich założeń, należałoby zlikwidować podłokietnik na drzwiach, zakazać np. tempomatów, te to dopiero mogą spowodować utratę czujności. Idąc krok dalej - zakaz manualnych skrzyń biegów, żeby nie zdejmować łapek z kierownicy. VITARARAFAŁA pisze: Jeździłem kiedyś jako kierowca na trasie Polska- Niemcy i po kilku czy kilkunastu godzinach tym bardziej nie korzystałem z podłokietnika( choć takowy był w Sprinterze) Do sedna - dyskusja nie dotyczy wad/zalet podłokietników, tylko tego, czy auto za ponad 100 tys. zł powinno mieć to w standardzie. Vitara nie ma, ani z przodu, ani z tyłu, a wg mnie powinna. A to, czy ktoś będzie kładł na nim łokcie czy nie - co kto lubi.[/quote I znowu jak wcześniej porównanie podłokietnika do zupełnie różnych elementów, ale żeby już się nie kłócić odpuszczam temat. To nasza indywidualna sprawa co jest nam przydatne. Faktem jest, że S-ka ładna, ale czy warta aż takiej dopłaty i wskoczenia w pułap właśnie ponad setki. |
|
| Autor: | Bandit1 [ 19-09-2015, 20:11 ] |
| Tytuł: | |
Przy tak wysokiej cenie Vitara turbo z czasem podzieli losy S-crossa w dieslu czyli zniknie z polskiej oferty. Większość ludzi potrafi liczyć i nie zapłaci (licząc z metalikiem i ubezp) 90 tys zł za Vitarę 2WD czy 100 tys zł za Vitarę 4WD czyli za segment B. Tak samo jak nie dopłacali 18 tys zł do Scrossa diesla. |
|
| Autor: | Cob [ 21-09-2015, 10:52 ] |
| Tytuł: | |
ponieważ miałem życzliwego dilera ... to mam ten podłokietnik hehe i powiem tak nie wyobrażam sobie żeby go nie było... stojąc w korkach czy na długiej trasie na autostradzie jest niezbędny, że nie wspomnę o łokciu żony natomiast rzeczywiście przy pełnym wysunięciu, oraz odsuniętym do tyłu fotelu jest kłopot ze zwalnianiem ręcznego, ale wtedy żaden problem przesunąć go do tyłu..., a wracając to 1.4 to ktoś wie jaka będzie masa ? bo jeśli +150-200 kg to chyba gra nie warta .... |
|
| Autor: | Avalanche [ 21-09-2015, 11:08 ] |
| Tytuł: | |
Cob pisze: to ktoś wie jaka będzie masa ? bo jeśli +150-200 kg to chyba gra nie warta ....
Jakbyś rzucił okiem na pierwszy post w tym temacie (18/09/2015), to powinna tam być |
|
| Autor: | Cob [ 22-09-2015, 08:25 ] |
| Tytuł: | |
patrzyłem patrzyłem że jest +130 kg tyle że nie wypatrzyłem czy masa jest dla 4x4 czy 2WD a to kolejne 100KG i czy AT czy MT (pewnie +20kg) |
|
| Autor: | DS [ 22-09-2015, 08:42 ] |
| Tytuł: | |
Cob pisze: a wracając to 1.4 to ktoś wie jaka będzie masa ? bo jeśli +150-200 kg to chyba gra nie warta ....
Przyśpieszenie All Grip 0-100 km/h zależnie od wersji: 9,5 - 10,2 |
|
| Strona 1 z 8 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |
|