Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl https://suzukiklub.pl/forum/ |
|
Trwałość silnika 1.6 a zbyt wysokie i zbyt niskie obroty. https://suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=16336 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Stefanek1 [ 08-04-2018, 10:26 ] |
Tytuł: | Trwałość silnika 1.6 a zbyt wysokie i zbyt niskie obroty. |
W internecie wyczytałem, że jazda na zbyt niskich obrotach, tzn. poniżej 1000obr./min. tzn. w tedy kiedy odczuwalnę są drgania jednostki napędowej może wpływać bardzo negatywnie na jej trwałość, tak samo długotrwała jazda na zbyt wysokich obrotach również może mieć niegatywny skutek. Jednak ciekawi mnie jak sprawa wygląda przy wyprzedzaniu tu na przykład na prostej i dobrze utrzymanej drodze krajowej auta, ciężarówki lub ciągnika jadącego powiedzmy 70 km/h tam gdzie ograniczenie jest do 90km. Pewien mechanik jak i inna osoba stwierdziła, że wyprzedzanie przy obrotach do 5.5tys/obr w przypadku mojego silnika to "żyłowanie go" i obniżanie jego trwałości, a jazda powinna w tym wypadku być dużo bardziej płynna i cicha. Jak wy uważacie? |
Autor: | dominiq [ 08-04-2018, 10:44 ] |
Tytuł: | Re: Trwałość silnika 1.6 a zbyt wysokie i zbyt niskie obroty. |
Chwilowe wkręcenie silnika na takie obroty nie zrobi mu krzywdy. |
Autor: | ogr.ogrowicz [ 08-04-2018, 10:52 ] |
Tytuł: | Re: Trwałość silnika 1.6 a zbyt wysokie i zbyt niskie obroty. |
Odcięcie zapłonu jest od chyba 6.5k obrotów i tu masz zabezpieczenie przed zbyt dużym apetytem na kręcenie. |
Autor: | Paffcio [ 08-04-2018, 10:55 ] |
Tytuł: | Re: Trwałość silnika 1.6 a zbyt wysokie i zbyt niskie obroty. |
Prędzej Ci auto zeżre rdza, niż zajeździsz ten silnik. Jak masz sprawny układ smarowania, dbasz o wymiany oleju i jedziesz na rozgrzanym silniku, to wyprzedzanie na 5500rpm nie zrobi na tej jednostce wielkiego wrażenia. Jasne, że najzdrowsza dla silnika jest jazda ok. 2000-2500rpm, po równym, bez wiatru, wyprzedzania, rozpędzania itp, tylko to nie realne ;-) |
Autor: | MS [ 08-04-2018, 11:07 ] |
Tytuł: | Re: Trwałość silnika 1.6 a zbyt wysokie i zbyt niskie obroty. |
Nie słuchaj mechanika- patrz na obrotomierz Nawet chwilowe wejście na czerwone pole nie jest szkodliwe, dynamika zaczyna się od 3,5 tys. Przy 70km/h w miarę szybkie wyprzedzanie to na 3 biegu |
Autor: | mayya [ 08-04-2018, 11:20 ] |
Tytuł: | Re: Trwałość silnika 1.6 a zbyt wysokie i zbyt niskie obroty. |
To jest japońska wiertarka - lubi wysokie obroty ![]() |
Autor: | Remote [ 08-04-2018, 11:22 ] |
Tytuł: | Re: Trwałość silnika 1.6 a zbyt wysokie i zbyt niskie obroty. |
Optymalny zakres pracy benzynowego 1.6 to 2 do 3,5k rpm Wszystko nizej i wyzej skraca żywotność silnika i osprzętu. Tyle, że podczas wyprzedzania liczy się bezpieczeństwo, a nie to czy pierścienie siądą przy 250 czy 270 tys km, więc zaczynaj wyprzedzanie od 3,5k rpm. |
Autor: | dominiq [ 08-04-2018, 13:05 ] |
Tytuł: | Re: Trwałość silnika 1.6 a zbyt wysokie i zbyt niskie obroty. |
Ponad 2k na równej drodze bez wyprzedania? Po co? Byś się zdziwił jakie obroty utrzymuje automat. |
Autor: | Paffcio [ 08-04-2018, 13:43 ] |
Tytuł: | Re: Trwałość silnika 1.6 a zbyt wysokie i zbyt niskie obroty. |
Z ciekawości - jakie? Pytam, bo jestem jeszcze ze "starej szkoły", gdzie uczono, że zbyt niskie obroty silnika powodują pulsacyjne obciążenia układu korbowo-tłokowego, co ma negatywny wpływ na jego trwałość. Sam staram się nie schodzić w trasie w moich wolnossących autkach poniżej 1800-2000rpm. |
Autor: | Remote [ 08-04-2018, 13:56 ] |
Tytuł: | Re: Trwałość silnika 1.6 a zbyt wysokie i zbyt niskie obroty. |
dominiq pisze: Byś się zdziwił jakie obroty utrzymuje automat. Pamiętaj ze automat nie jest zestrojony pod optymalne obroty i długowieczność silnika. On jest zestrojony pod ekonomikę. |
Autor: | dominiq [ 08-04-2018, 14:18 ] |
Tytuł: | Trwałość silnika 1.6 a zbyt wysokie i zbyt niskie obroty. |
Bzdura ^2. Silniki z automatem są bardziej długowieczne właśnie dlatego, że wiedzą lepiej jak zmieniać biegi i mają często więcej przełożeń. W Vitarze 1300 rpm to nic szczególnego. |
Autor: | krupik [ 08-04-2018, 20:16 ] |
Tytuł: | Re: Trwałość silnika 1.6 a zbyt wysokie i zbyt niskie obroty. |
zawsze jeździłem autem na słuch i "czucie" drgań podpowiadacz biegów sugeruje trzymanie się jakiegoś przedziału 1500 a przy 1800 marudzi na wyższy bieg też jeżdżę ok 2000 bo wtedy czuję pod noga cokolwiek do wyprzedzania poniżej mam wrażenie że się dławi (zwłaszcza ok 1500) a do wyprzedzania na sporcie od 3500 do 5000 jest fajnie, prawie jak w dieslu od 1800:) tylko nie kopci |
Autor: | aaannnd [ 09-04-2018, 13:38 ] |
Tytuł: | Re: Trwałość silnika 1.6 a zbyt wysokie i zbyt niskie obroty. |
U mnie woła o wyższy bieg w okolicach 1550rpm ![]() |
Autor: | Ziolo [ 09-04-2018, 18:06 ] |
Tytuł: | Re: Trwałość silnika 1.6 a zbyt wysokie i zbyt niskie obroty. |
W Oplu Astra J podpowiadacz zmiany biegu działa znacznie przyjaźniej. Jak się wlokę na zbyt niskim biegu to podpowiada, żeby zapiąć wyższy przy ok 1800obr/min ale jak przyspieszam to wskaźnik podpowiada zmianę znacznie wyżej. Im agresywniej się wciska pedał przyspieszenia tym wskaźnik zmiany biegu przesuwa się w stronę wyższych obrotów. Suzi krzyczy o zmianę niezależnie od tego, czy przyspieszasz, czy chcesz jechać jednostajnym tempem. |
Autor: | MS [ 09-04-2018, 19:13 ] |
Tytuł: | Re: Trwałość silnika 1.6 a zbyt wysokie i zbyt niskie obroty. |
A tak z ciekawości, nakazuje zmianę na 1800, jadąc pod górę , spokojnie ? Niestety w Suzuki tak ma. |
Autor: | Remote [ 09-04-2018, 20:08 ] |
Tytuł: | Re: Trwałość silnika 1.6 a zbyt wysokie i zbyt niskie obroty. |
MS pisze: A tak z ciekawości, nakazuje zmianę na 1800, jadąc pod górę , spokojnie ? Niestety w Suzuki tak ma. W VW jak jedziesz na wysokim biegu i wzrosnie obciazenie (np. wzniesienie) to znika podpowiedz na wrzucenie wyzszego biegu, lub nawet pojawi sie nakaz redukcji. Po prostu taki bardziej zaawansowany system zmiany biegu. |
Autor: | Paffcio [ 09-04-2018, 20:30 ] |
Tytuł: | Re: Trwałość silnika 1.6 a zbyt wysokie i zbyt niskie obroty. |
W megance III to samo jak w VW. Panda 1.2 benzyniak pokazuje za to głupoty, często sugerując jazdę na b. niskich prędkościach obrotowych. Ten silniczek przy 1500rpm zachowuje się gorzej, niż Brave Heart na mękach, bo nawet nie ma siły krzyknąć "Freeeeedooooom!". Dlatego te wszelakie podpowiedzi komputerów generalnie zlewam. |
Autor: | krupik [ 09-04-2018, 21:09 ] |
Tytuł: | Re: Trwałość silnika 1.6 a zbyt wysokie i zbyt niskie obroty. |
Tylko raz jeden za granicą mając clio z wypożyczalni zbierałem zielone listki jeżdżąc "eko" zgodnie z podpowiedziami ponieważ po uskładaniu sporego drzewka nie wygrałem nic od tamtej pory mam to w nosie ![]() eko-sreko a japończyk ma się kręcić bo wtedy daje radość a po to są samochody nawet się za jakimś tłumikiem od ultera rozglądam tylko fabryczne są jedynie do SX4 więc muszę przymierzyć gdzieś przy okazji |
Autor: | Avalanche [ 10-04-2018, 06:36 ] |
Tytuł: | Re: Trwałość silnika 1.6 a zbyt wysokie i zbyt niskie obroty. |
Ale jak chcesz jechać z obrotami poniżej 1000? To jest możliwe chyba tylko przy bardzo wolnym ruszaniu. |
Autor: | Bastian [ 10-04-2018, 06:46 ] |
Tytuł: | Re: Trwałość silnika 1.6 a zbyt wysokie i zbyt niskie obroty. |
Remote pisze: MS pisze: Niestety w Suzuki tak ma. W VW jak jedziesz na wysokim biegu i wzrosnie obciazenie (np. wzniesienie) to znika podpowiedz na wrzucenie wyzszego biegu, lub nawet pojawi sie nakaz redukcji.Widać w Vitarze jest jakieś stare oprogramowanie bo w Baleno jest dokładnie tak, jak to wyżej opisałeś ![]() |
Autor: | dominiq [ 10-04-2018, 09:10 ] |
Tytuł: | Re: Trwałość silnika 1.6 a zbyt wysokie i zbyt niskie obroty. |
Paffcio pisze: Panda 1.2 benzyniak pokazuje za to głupoty, często sugerując jazdę na b. niskich prędkościach obrotowych. Ten silniczek przy 1500rpm zachowuje się gorzej, niż Brave Heart na mękach, bo nawet nie ma siły krzyknąć "Freeeeedooooom!". Dlatego te wszelakie podpowiedzi komputerów generalnie zlewam. Masz coś popsute. Jeżdżę codziennie Fordem Ka z tym silnikiem i przy 1500 obr. przy stałej prędkości nie ma absolutnie żadnych problemów. |
Autor: | Paffcio [ 10-04-2018, 09:21 ] |
Tytuł: | Re: Trwałość silnika 1.6 a zbyt wysokie i zbyt niskie obroty. |
Popsute nic nie jest, po prostu MOJE OSOBISTE wrażenia z jazdy na niskich prędkościach obrotowych są kiepskie. |
Autor: | dominiq [ 10-04-2018, 09:43 ] |
Tytuł: | Re: Trwałość silnika 1.6 a zbyt wysokie i zbyt niskie obroty. |
Przecież to jedzie tak samo jak przy 2000. Nie ma żadnej różnicy, poza tym, że mniej wyje. Nic nie trzęsie, nic nie szarpie, nie prycha. No jedzie normalnie. Chyba, że Ty przy takich obrotach jedziesz pod górkę, załadowany albo chcesz wyprzedzać. To jest inna sprawa. Ja mówię o jeździe na płaskim, że stałą prędkością i niskim obciążeniem. ~60km /5b. Nie widzę potrzeby, żeby w takich warunkach utrzymywać wysokie obroty. |
Autor: | macioo [ 10-04-2018, 18:09 ] |
Tytuł: | Re: Trwałość silnika 1.6 a zbyt wysokie i zbyt niskie obroty. |
Dla mnie dolna granica prędkości na 5 biegu w silniku 1,6, to 70km/h. Niżej instynkt mi nie pozwala zejść. ![]() |
Autor: | dominiq [ 10-04-2018, 18:32 ] |
Tytuł: | Trwałość silnika 1.6 a zbyt wysokie i zbyt niskie obroty. |
Ale wiesz, że to są jakieś stare nawyki, które nie mają odbicia w rzeczywistości? ![]() Chyba, że faktycznie ta skrzynia 5b jest taka kiepska i ma dziwne przełożenia. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |