| Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl https://suzukiklub.pl/forum/ |
|
| Wymiana samych klocków hamulcowych z przodu. https://suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=22493 |
Strona 1 z 1 |
| Autor: | FORTUNIARZ [ 21-11-2023, 01:05 ] |
| Tytuł: | Wymiana samych klocków hamulcowych z przodu. |
Cześć. Mam od nowości Vitarę z lutego 2020 roku. Silnik benzynowy 1,4 - czysta benzyna 140KM, skrzynia automatyczna z Allgrip. Również z aktywnym tempomatem. Mam 2 komplety kół i po zmianie kół letnich z oryginalnymi felgami Suzuki na koła z oponami zimowymi, również na fabrycżnych felgach Suzuki, zauważyłem głośne i nasilające się tarcie/piszczenie na przedniej osi. Felgi na lato i zimę są w tych samych rozmiarach, kupowane w ASO Suzuki. W ASO, powiedziano mi, że podczas wymiany kół, musiało nastąpić „jakieś” oczyszczenie zacisków/klocków i że tarcze są OK, jednak skończyły się klocki na przedniej osi. Z uwagi, iż od nowości było jeżdżone w 90% po mieście, to niestety przednie klocki zużyły się szybciej? Dlaczego szybciej? Ponieważ mam aktualnie 24000km a za wymianę na oryginalne klocki Suzuki zapłaciłem 730zl brutto. Dziwi mnie, dlaczego hałas pojawił się po wymianie kół z fabrycznych flag na fabryczne z pierwszego montażu i dedykowane. Sam nie wiem, co o tym myśleć. Czy przy takim przebiegu 24000km przez 3,7 roku, mogły skończyć się klocki z przodu? |
|
| Autor: | zydon [ 21-11-2023, 03:44 ] |
| Tytuł: | Re: Wymiana samych klocków hamulcowych z przodu. |
Tak w automacie i jeździe głównie po mieście mogły się skończyć klocki. |
|
| Autor: | dominiq [ 21-11-2023, 10:19 ] |
| Tytuł: | Re: Wymiana samych klocków hamulcowych z przodu. |
Przy 24 tys. km? Wierzyć mi się nie chcę. |
|
| Autor: | akir [ 21-11-2023, 18:18 ] |
| Tytuł: | Re: Wymiana samych klocków hamulcowych z przodu. |
Ja wymieniłem przy 75tys, ale ja mało hamuję hamulcami. Mam manualną skrzynię. Tył 83tys i jeszcze nie wymienione. Lecz w ASO też mi mówili że są osoby co wymieniały klocki przed 30tys Wysłane z mojego RMX2202 przy użyciu Tapatalka |
|
| Autor: | romano-ruda-sl [ 21-11-2023, 20:01 ] |
| Tytuł: | Re: Wymiana samych klocków hamulcowych z przodu. |
FORTUNIARZ pisze: po zmianie kół letnich na koła z oponami zimowymi, zauważyłem głośne i nasilające się tarcie/piszczenie na przedniej osi. Wymieniałeś sam? ASO? Gumolep? Cytuj: W ASO, powiedziano mi, że podczas wymiany kół, musiało nastąpić „jakieś” oczyszczenie zacisków/klocków i że tarcze są OK, jednak skończyły się klocki na przedniej osi. Z uwagi, iż od nowości było jeżdżone w 90% po mieście, to niestety przednie klocki zużyły się szybciej? Dlaczego szybciej? Dlatego szybciej, bo przód hamuje przecież mocniej, niż tył. W tym sensie szybciej. A czy po takim przebiegu rzeczywiście klocki wymagały wymiany? Musisz sam wiedzieć, jak jeździsz: jeśli gaz-hamulec-gaz-hamulec, to klocki mogły się skończyć wcześnie. Dodatkowo sprawę pogarsza AT. Może ten hałas to był dźwięk generowany przez ASGZK, chociaż po takim przebiegu... Stawiam jednak tezę, ze przy zmianie kół coś dostało się między klocek a tarczę i/lub między tarczę, a jej osłonę i stąd ten hałas. Cytuj: Ponieważ mam aktualnie 24000km a za wymianę na oryginalne klocki Suzuki zapłaciłem 730zl brutto. Czy przy takim przebiegu 24000km przez 3,7 roku, mogły skończyć się klocki z przodu? Po szybkim sprawdzeniu cen stawiam drugą tezę: te "oryginalne" klocki musiał ktoś wyprodukować - przecież Suzuki nie ma swojej fabryki klocków Na przyszłość będziesz wiedział: kontrola najwyższą formą zaufania. I to nie tak, że jak już zapłacisz, to mistrz zmiany ASO pokaże Ci pierwszy lepszy zużyty klocek wyjęty ze śmietnika, choć ten klocek wcale nie był z Twojego bolidu... I nie zdziwiło by mnie, gdyby panowie z ASO jedynie zdemontowali zaciski, przedmuchali sprężonym powietrzem, co miało wypaść - wypadło - jakiś paproch i masz swoje klocki, jedynie zapłaciłeś za nowe... |
|
| Autor: | wawax [ 22-11-2023, 09:23 ] |
| Tytuł: | Re: Wymiana samych klocków hamulcowych z przodu. |
W automacie robię na klockach ok. 30kkm i nijak nie dam rady więcej. W poprzednich autach (manual) robiłem po 60kkm. Tarcze są stosunkowo małe do tego auta, jak i automatu i dlatego to zużycie jest jeszcze większe. Oczywiście miasto wcale nie pomaga. Dziwne dźwięki z przodu mogą wynikać z montażu kół. Tarcze nie są przykręcone do piasty, a jedynie mocowane przez śruby kół. Dlatego bardzo ważne jest dobre ustawienie otworów piasty/tarczy i koła. Jest tam pewien luz i jeśli nie jest dokładnie wycentrowane, to tarcza czasem wpada w wibrację (to właśnie dźwięk, który słyszymy). U mnie po zmianie kół na wiosnę dźwięk był taki jakby metal tarł o metal. A to tylko wibracja była. :-D Jeśli ktoś jeździ manualem, to niech nie porównuje zużycia klocków do automatu. Sorry, ale ma się to nijak do siebie. Równie dobrze mógłbym napisać, że w moim rowerze nie wymieniałem jeszcze klocków. Podsumowując, w 1.4AT trzeba się przygotować na: - 30kkm - klocki przód - 60kkm - klocki przód i tył, tarcze przód (tarcze do 90kkm raczej nie wytrzymają, ale trzeba ocenić) - 90kkm - klocki przód - 120kkm - klocki i tarcze przód i tył. Oczywiście odchyłka w granicy 10% zależnie od stylu jazdy i rodzaju tras. Wymiana w ASO nie bardzo ma sens. Grunt, żeby mechanik oczyścił prowadnice i dokręcał śruby ręcznie (85NM), a nie niszczył ich pneumatycznie (pewnie ze 150NM). |
|
| Autor: | prebenny [ 22-11-2023, 13:11 ] |
| Tytuł: | Re: Wymiana samych klocków hamulcowych z przodu. |
Ja w S-Crossie z miękką hybrydą w automacie klocki zmieniałem przy 62 tys km. Miały jeszcze 5-10 tys w sobie ale, że jeżdżę w trasy wolę wymienić wcześniej niż później. Ale też zależy kto gdzie jeździ - u mnie to jest tak 50:50 miasto/trasa. |
|
| Autor: | wawax [ 22-11-2023, 14:11 ] |
| Tytuł: | Re: Wymiana samych klocków hamulcowych z przodu. |
W hybrydzie jest dodatkowy hamulec "elektryczny". Mnie by się bardzo przydał na moich pagórkach. Bez tego muszę zjeżdżać z nogą na hamulcu. Czasem włączam manual i redukuję, ale to niewiele daje, bo wtedy chyba odpina lock ze skrzyni. |
|
| Autor: | dominiq [ 23-11-2023, 08:11 ] |
| Tytuł: | Re: Wymiana samych klocków hamulcowych z przodu. |
Skąd Wam się wzięło to, że w automacie jakiś szybciej zużywają się klocki hamulcowe? Na przestrzeni kilkunastu lat miałem wyłącznie automaty i jakoś tego nie zaobserwoałem. Wymiana czasem co 80 tysięcy. Jazda 50/50. Często jeżdżę w góry. W Vitarze 29 tysięcy, klocki jak nowe. Nie wiem co robię źle. |
|
| Autor: | akir [ 23-11-2023, 08:29 ] |
| Tytuł: | Re: Wymiana samych klocków hamulcowych z przodu. |
Przy automacie więcej używa się hamulca. Wysłane z mojego RMX2202 przy użyciu Tapatalka |
|
| Autor: | arekws1 [ 23-11-2023, 11:20 ] |
| Tytuł: | Re: Wymiana samych klocków hamulcowych z przodu. |
Mam automat od dwóch lat, klocki w wyśmienitym stanie. Ze zjazdów hamuje skrzynia/silnik. Auta z manualem dużo częściej hamują, co widzę po tylnych światłach. W mieście tak, trzyma się hamulec częściej, ale właśnie "trzyma się". Więc to że używa się hamulca częściej nie znaczy że zużycie klocków jest większe. Ten dodatkowy "hamulec" w hybrydzie to chyba tylko w Strong. W Mild ladowanie baterii nie działa poniżej 20km/h a często z taką prędkością (lub wolniej) zjeżdża się z górek. Przydałby się przede wszystkim Hill Descent z regulacją prędkości. |
|
| Autor: | apede [ 23-11-2023, 14:50 ] |
| Tytuł: | Re: Wymiana samych klocków hamulcowych z przodu. |
A to nie jest tak że radar używa często hamulców, zwłaszcza w mieście? |
|
| Autor: | Avalanche [ 23-11-2023, 15:52 ] |
| Tytuł: | Re: Wymiana samych klocków hamulcowych z przodu. |
Jedno i drugie zależy od stylu jazdy. Widzę często kierowców, którzy mają stopę przyspawaną do hamulca. A mój RBS hamuje może raz na miesiąc. Nie mam doświadczenia ze skrzynią automatyczną, więc się nie wypowiem czy tak drastycznie obniża żywotność klocków hamulcowych. |
|
| Autor: | Remote [ 23-11-2023, 17:30 ] |
| Tytuł: | Re: Wymiana samych klocków hamulcowych z przodu. |
Aktywny tempomat (z radarem) szybciej zużywa tylne klocki niż przednie. Wynika to z tego że przyhamowuje zawsze najpierw tyłem aby zniwelować nurkowanie auta i zwiększyć komfort jazdy. Przynajmniej tak jest w całej grupie VAG. |
|
| Autor: | dominiq [ 24-11-2023, 07:50 ] |
| Tytuł: | Re: Wymiana samych klocków hamulcowych z przodu. |
akir pisze: Przy automacie więcej używa się hamulca. Wysłane z mojego RMX2202 przy użyciu Tapatalka Tyle w teorii, a w praktyce z moich obserwacji zupełnie inaczej to wygląda. |
|
| Autor: | mcjezioro [ 31-12-2023, 18:41 ] |
| Tytuł: | Re: Wymiana samych klocków hamulcowych z przodu. |
Niema o co bić piany. Czasem (a nawet często) klocki bywają takiej jakości, że mogą się zużyć i po 24 tys. km. Tak dla przykładu w moim Sedici też wytrzymały mniej więcej taki przebieg (nawet bardziej mniej) i były to klocki TRW, a skrzynia ręczna. Może na pierwszy montaż szły klocki różnej marki, albo różnej jakości. W każdym razie niema się o co bulwersować. Jak w ASO drogo, to można przecież wymienić poza ASO, do tego spróbować innej marki. |
|
| Autor: | akir [ 31-12-2023, 18:50 ] |
| Tytuł: | Re: Wymiana samych klocków hamulcowych z przodu. |
W Volvo v90 cross country klocki i tarcze do wymiany po 31tys. Wysłane z mojego RMX2202 przy użyciu Tapatalka |
|
| Autor: | mcjezioro [ 01-01-2024, 13:05 ] |
| Tytuł: | Re: Wymiana samych klocków hamulcowych z przodu. |
A, no właśnie - zapomniałem napisać że u mnie tarcze też razem z klockami poszły. Może jeszcze nie były poniżej wymiaru, ale drugich klocków już by nie objeździły. |
|
| Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |
|