Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 14-06-2025, 05:26

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
Post: 13-02-2025, 19:54 
Offline

Rejestracja: 16-03-2016, 23:46
Posty: 33
Suzuki: Vitara
Witam wszystkich forumowiczów :D

otórz w moim samochodzie: Vitara 1.6 120 km 2015 rok napotkałem dziwny problem.
Od jakiegoś roku bardzo incydentalnie podczas jazdy dosyć rzadko ale jednak, zapala mi się kontrolka akumulatora. Błąd znika po ponownym uruchomieniu auta i pojawia się dosyć rzadko.
Ładowanie w normie podłączając miernik, aku 12,67V, bez obciążenia 14,46, obiążenie ogrzewaniem foteli, klimą i standardowo światła - 13,8 - ale to na postoju. Dodam jeszcze iż akumulator nigdy mnie nie zawiódł i nigdy nie miałem sytuacji by się rozładował czy coś, chcociaż ostatni rok kręcił odrobinę wolniej - dłużej niż zwykle ale to o może sekundę. Po po prawie 10 latach profilaktycznie przed zimą wymieniłem aku na nowy z nadzieją, żę problem ustanie lecz nie ustał.
Ostatnio podłączyłem woltomierz w gniazdo zapalniczki i ku mojemu zdziwieniu na biegu jałowym przy zgaszonych światłach na postoju, napięcie ładowania potrafi spaść do 13 Volt, a nawet odrobinę niżej poczym po włączeniu świateł mijania czy jakimkolwiek dodaniu obciążenia ładowanie wzrasta do tych 14-14,3 Voltów. Teoretycznie regulator niby działa OK, po zwiększeniu obrotów i dodaniu obciążenia wzrost ładowania dochodzi do tych 14,3-14,5V, ale nie ma wyższych wskazań. I teraz pytanie czy to jest normalne? Czy nasze Vitary posiadają jakiś dodatkowy moduł ineteligentego ładowania czy poza alternatorem z regulatorem napięcia nic tutaj więcej nie występuje i powinienem profilaktycznie wymienić regulator na nowy bądź cały alternator...? Auto w marcu skończy 10-te urodziny, przebieg 130 tys. km.

Może ktoś już przerabiał taki problem? :uwaga:


Na górę
Post: 14-02-2025, 19:38 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1698
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Mam w zapalniczce ładowarkę USB z woltomierzem, więc obserwuję na co dzień. 12,7V jest całkiem normalne, 13,8-14,0V to maksimum. Oczywiście na akumulatorze jest 0,5V ok więcej, więc jest to bezpieczne. Można to wyłączyć, ale chyba nie ma sensu. Auto w tym trybie odrobinę mniej pali.

Natomiast kontrolka akumulatora nigdy mi się nie zaświeciła przy włączonym silniku. Tu potencjalnie może być jakiś problem.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]