Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 04-08-2025, 03:41

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: 31-08-2016, 21:37 
Offline

Rejestracja: 23-01-2013, 00:10
Posty: 102
Lokalizacja: opolskie
Witam,
od remontu głowic silnik chodzi aż miło :skoczek: ale zaświeca się co jakiś czas (dość często, po 30-60km od wykasowania) kontrolka MIL :sciana: , kody błędów to jak już wymieniłem w tytule:
P0420 Sprawnosc katalizatora za mala (Bank 1)
P2A00 Zakres działania/parametry obwodu sondy lambda (rząd 1 czujnik 1)
Dzieje się tak i na benzynie i LPG
1 Co to może być? czy może to być strzelona sonda- jak ją sprawdzić?
2 Jeśli tak, to czy jest to ta przed katalizatorem, od strony kierowcy?
Poprzedni właściciel zapewniał mnie, że przed padnięciem głowic nie miał żadnych problemów z błędami silnika przez dwuletnią eksploatację samochodu na LPG.
Pozdrawiam

_________________
Jimny 1.3 02r
GVII 06r, 2.7 v6


Na górę
Post: 01-09-2016, 23:07 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-05-2011, 01:23
Posty: 464
Lokalizacja: Pszczyna
Witaj

P0420 Sprawnosc katalizatora za mala (Bank 1) - może byc katalizator - ale trzeba poczekac aż silnik będzie pracował jak trzeba ->
P2A00 Zakres działania/parametry obwodu sondy lambda (rząd 1 czujnik 1) - jest duża szansa, najprościej zamienic sondy przed katalizatorem z jednej strony na drugą :-) jeśli będzie błąd na banku2 to na 100% sonda

pozdrawiam Adrian


Na górę
Post: 02-09-2016, 05:55 
Offline

Rejestracja: 23-01-2013, 00:10
Posty: 102
Lokalizacja: opolskie
o dziękuję-piękny pomysł :)
tak zrobię i dam znać co i jak

Wysłane z mojego SM-G928F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jimny 1.3 02r
GVII 06r, 2.7 v6


Na górę
Post: 02-09-2016, 12:25 
Offline

Rejestracja: 23-01-2013, 00:10
Posty: 102
Lokalizacja: opolskie
[img]http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160902/f3c9300da509bd7ac6e446c46d7dbda4.jpg[/img]kurde a jak się do nich dobrać? [img]http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160902/2738d9e38ccb6e80f3bfd94a7afd8404.jpg[/img]

Wysłane z mojego SM-G928F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jimny 1.3 02r
GVII 06r, 2.7 v6


Na górę
Post: 02-09-2016, 20:34 
Offline

Rejestracja: 23-01-2013, 00:10
Posty: 102
Lokalizacja: opolskie
dobra, już sobie poradziłem, zamieniłem sondy- lekko nie było... ukręciłem śrubę na kolektorze prawym (pasażera) od takiej metalowej rurki idącej do niego- nie wiem czy to egr czy co, ale przewierciłem i założyłem śrubę i nakrętkę ;)
czekam na wystąpienie MIL i dam znać.
pozdrawiam

_________________
Jimny 1.3 02r
GVII 06r, 2.7 v6


Na górę
Post: 02-09-2016, 22:30 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-05-2011, 01:23
Posty: 464
Lokalizacja: Pszczyna
:-) czekamy razem z Tobą


Na górę
Post: 03-09-2016, 21:31 
Offline

Rejestracja: 12-02-2015, 19:27
Posty: 142
Suzuki: GV II ,
Ps. To rurka od EGR . Szukałem uszczelki do niej - serwis rozłożył ręce! Nie mają jej na schematach. Taka mała dygresja :-)

Wysłane z mojego ASUS_T00J przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 03-09-2016, 22:07 
Offline

Rejestracja: 23-01-2013, 00:10
Posty: 102
Lokalizacja: opolskie
sebano79 pisze:
Ps. To rurka od EGR . Szukałem uszczelki do niej - serwis rozłożył ręce! Nie mają jej na schematach.

...tak, jest tam taka cienka blaszka, ale na pewno do zastąpienia ;)
Co do mojego problemu- MIL nie wystąpił przez ponad 100km :skoczek: ,ale radość moja nie trwała długo, chwię potem zaświecił się CHECK i werdykt:
P0420 - Sprawnosc katalizatora za mala (Bank 1) :ostrzezenie1:
czyli kat do wymiany?? czy jakoś regeneracja? czy po prostu "wyprucie" załatwi sprawę? :niewiem:

_________________
Jimny 1.3 02r
GVII 06r, 2.7 v6


Na górę
Post: 03-09-2016, 22:10 
Offline

Rejestracja: 12-02-2015, 19:27
Posty: 142
Suzuki: GV II ,
Tylko wymiana. "Emulatory" też nie zdały egzaminu. Ale ja już żyję z tym ponad rok. Kupiłem sobie interfejs Bluetooth i kasuję błąd telefonem.

Wysłane z mojego ASUS_T00J przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 05-09-2016, 08:28 
Offline

Rejestracja: 31-05-2016, 09:33
Posty: 163
P2282 + P303

Witam od ponad dwóch tygodni mam problem ze swoim autem. Wyskakuje mi ikonka silnika na desce, błędy odczytane jak wyżej.
Założony nowy filtr powietrza, wymienione świece na irydowe bosha, zamienione cewki miejscami, przedmuchany przepływomierz.
Auto pali normalnie na benzynie oraz normalnie się przełącza na gaz, jeździ też normalnie, jedyny objaw jaki zauważyłem to na wolnych obrotach delikatnie szarpie budą-czuć delikatne wibracje i nie chodzi mi o falowanie obrotów, nie ma znaczenia czy jest na benzynie czy gazie. Stare świece w dobrym stanie nie są mokre, jedynie miały nalot. Wszystko co mogłem zrobić sam pod domem chyba już wykonałem. Wizyta u mechanika skończyła się wypowiedzią " ...a to amerykaniec to nic nie zrobimy,nie mam programu do tego auta..." tak więc albo trafiłem na złego mechanika albo mam wyjątkowe auto. Mieszkam w Dąbrowie Górniczej może mi ktoś podać namiary na dobrego mechanika który ogarnia nasze auta i nie będzie się bał silnika V6, ewentualnie proszę o rady co jeszcze bym mógł zrobić lub sprawdzić sam.


Na górę
Post: 07-09-2016, 16:10 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-05-2011, 01:23
Posty: 464
Lokalizacja: Pszczyna
ŁukaszDG pisze:
P2282 + P303

Witam od ponad dwóch tygodni mam problem ze swoim autem. Wyskakuje mi ikonka silnika na desce, błędy odczytane jak wyżej.
Założony nowy filtr powietrza, wymienione świece na irydowe bosha, zamienione cewki miejscami, przedmuchany przepływomierz.
Auto pali normalnie na benzynie oraz normalnie się przełącza na gaz, jeździ też normalnie, jedyny objaw jaki zauważyłem to na wolnych obrotach delikatnie szarpie budą-czuć delikatne wibracje i nie chodzi mi o falowanie obrotów, nie ma znaczenia czy jest na benzynie czy gazie. Stare świece w dobrym stanie nie są mokre, jedynie miały nalot. Wszystko co mogłem zrobić sam pod domem chyba już wykonałem. Wizyta u mechanika skończyła się wypowiedzią " ...a to amerykaniec to nic nie zrobimy,nie mam programu do tego auta..." tak więc albo trafiłem na złego mechanika albo mam wyjątkowe auto. Mieszkam w Dąbrowie Górniczej może mi ktoś podać namiary na dobrego mechanika który ogarnia nasze auta i nie będzie się bał silnika V6, ewentualnie proszę o rady co jeszcze bym mógł zrobić lub sprawdzić sam.


Witaj

Czy jeżdżąc tylko na Pb(przynajmniej kilka dni) także łapie błędy ?
Należy zacząć od sprawdzenia wszelkich wężyków i rureczek z podciśnienia, odpowietrzenia itp P2282 - sugeruje nieszczelność w dolocie. P0303 - to wypadanie załonów na 3cylindrze - jakie były zamrożone ramki(obroty temp obciążenie korekty )? Zapisał się na Pb czy LPG - skoro cewki+świece pewne - może to być wtryskiwacz gazowy lub benzynowy ewentualnie przełącznik wtryskiwaczy Pb/LPG, czy sprawdzałeś stan luzów zaworowych ? W jakim stanie jest wężyk od kolektora do reduktora ?

pozdrawiam Adrian


Na górę
Post: 08-09-2016, 12:43 
Offline

Rejestracja: 31-05-2016, 09:33
Posty: 163
Na benzynę też ale rzadziej, oto logi jakie się Obrazekzapisały

Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 01-10-2016, 20:45 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-05-2011, 01:23
Posty: 464
Lokalizacja: Pszczyna
Czy zrobiłeś sugerowane czynności? Jakie wnioski ? Przy któym błędzie zapisałeś te ramki ?

pozdrawiam Adrian


Na górę
Post: 01-10-2016, 21:10 
Offline

Rejestracja: 31-05-2016, 09:33
Posty: 163
Aktualnie jestem po regulacji zaworów, wiec musze jeszcze pojeździć i zobaczymy co będzie. Jak na razie silnik działa bardzo gładko. Przyznam się że sam robiłem regulacje luzu zawór i nie żałuję dużo kręcenia i zabawy z wężykami ale w sumie fajne doświadczenie. Starałem się przygotować merytorycznie do pracy i dobrze zaplanować co i jak niestety zamiast dwóch dni wyszło sześć. Na szczęście mam drugie auto i ogarnąłem sytuacje. Przy demontażu kolektora ukrecilem jedna śrubę. Płytki w szlifierni utknął na 3 dni. Gdyby nie te niespodzianki spokojniej można się wyrobić w te dwa dni.

Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]