Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl https://suzukiklub.pl/forum/ |
|
GV 2.4 - dziwne wrażenia po wymianie sprzęgła https://suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=71&t=11913 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | jacol [ 07-01-2015, 18:48 ] |
Tytuł: | GV 2.4 - dziwne wrażenia po wymianie sprzęgła |
Witam kolegów, GV 2.4 - oryginalne sprzęgło zajeżdżone totalnie przez żonkę - stopniowo zabierało coraz wyżej, aż w końcu całkiem przestało przenosić napęd i skończyło się na zwiezieniu lawetą z trasy do serwisu (ASO). Po wymianie tarczy, docisku i łożyska sprzęgło wróciło na swoje miejsce, natomiast "nic nie jest jak dawniej". To że sprzęgło zabiera nisko (jakieś 2 - 3 cm od podłogi), to sobie mogę jeszcze wytłumaczyć - grube okładziny, mniejsze luzy - szybciej łapie. Niepokoją mnie natomiast dwa inne objawy: - w sumie bardzo miękki pedał sprzęgła - niewielki nacisk na pedał wystarcza na wepchnięcie go w podłogę. Pierwsze wrażenie jest jakby płyn uciekł i w ogóle nie było oporu od sprężyny docisku, po paru testach udaje się ustalić pozycję pedału, kiedy opór się nieznacznie zwiększa. Jednak w porównaniu z tym co było i z innymi autami nacisk na pedał jest bardzo niewielki. - po parogodzinnym postoju trzeba dwa - trzy razy nacisnąć na sprzęgło żeby wrzucić luz. Wygląda jakby układ hydrauliczny był troszkę zapowietrzony i trzeba go podpompować żeby prawidłowo wysprzęglił. Później zachowuje się jednak stabilnie - działa przy tej samej pozycji, biegi wchodzą łatwo, przy wysprzęgleniu nie ciągnie auta itp. Poziom płynu w zbiorniczku prawidłowy, przecieków pod autem nie stwierdzono. Wg faktury do auta włożono oryginalne części, docisk 22100-78K00, tarczę sprzęgła JB424W-4 22400-78K01, czyli wg tego co znalazłem w necie odpowiednie dla GV II 2.4 z 2008 r. Skąd więc ten miękki pedał? Nieoryginalny docisk czy lekko zapowietrzony układ? Jeździć z tym licząc że się ułoży, czy reklamować? Pozdr |
Autor: | gajowy [ 07-01-2015, 22:10 ] |
Tytuł: | |
Poza tym, że musisz "podpompować" sprzęgło na zimno, żeby wrzucić bieg, to lekko chodzący pedał to raczej nie jest wada. |
Autor: | gajowy [ 07-01-2015, 22:16 ] |
Tytuł: | |
A tak swoją drogą to może warto olej w skrzyni wymienić. U mnie na zimnym silniku, jak odpalam auto z nogą na sprzęgle (wiem, że to nie poprawnie) też jedynka ciężko zaskakuje. Trzeba puścić sprzęgło i dać "rozpłynąć" się olejowi po skrzyni. Wtedy wchodzi bez problemowo |
Autor: | jacol [ 08-01-2015, 14:31 ] |
Tytuł: | |
Dzięki za odzew! Rano pojeździłem trochę i sytuacja się nie zmieniła - pierwsze dwa wciśnięcia pedału nie rozłączają całkowicie sprzęgła, dopiero kolejne działają prawidłowo. Ale w czasie jazdy wszystko funkcjonuje już bez zastrzeżeń. Pedał wygląda że się zrobił nieco twardszy, a sprzęgło zabiera wyżej - tak mniej więcej w 1/3 skoku od podłogi. Chyba zostawię wszystko tak jak jest, może się rozchodzi. Najwyżej w weekend podjadę na kanał i spróbuję odpowietrzyć układ, tam DOT3 wchodzi, tak? |
Autor: | Jędrek [ 22-05-2017, 10:35 ] |
Tytuł: | Re: GV 2.4 - dziwne wrażenia po wymianie sprzęgła |
hej, U mnie w 2.4 tez juz bardzo wysoko bierze sprzęgło. Gdzie jeśli nie w ASO wymienialiście sprzęgło (Wrocław)? I jaki to orientacyjnie koszt? Pozdrawiam, Andrzej |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |