Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
https://suzukiklub.pl/forum/

GV 2.4 - dziwne wrażenia po wymianie sprzęgła
https://suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=71&t=11913
Strona 1 z 1

Autor:  jacol [ 07-01-2015, 18:48 ]
Tytuł:  GV 2.4 - dziwne wrażenia po wymianie sprzęgła

Witam kolegów,

GV 2.4 - oryginalne sprzęgło zajeżdżone totalnie przez żonkę - stopniowo zabierało coraz wyżej, aż w końcu całkiem przestało przenosić napęd i skończyło się na zwiezieniu lawetą z trasy do serwisu (ASO).

Po wymianie tarczy, docisku i łożyska sprzęgło wróciło na swoje miejsce, natomiast "nic nie jest jak dawniej".

To że sprzęgło zabiera nisko (jakieś 2 - 3 cm od podłogi), to sobie mogę jeszcze wytłumaczyć - grube okładziny, mniejsze luzy - szybciej łapie. Niepokoją mnie natomiast dwa inne objawy:

- w sumie bardzo miękki pedał sprzęgła - niewielki nacisk na pedał wystarcza na wepchnięcie go w podłogę. Pierwsze wrażenie jest jakby płyn uciekł i w ogóle nie było oporu od sprężyny docisku, po paru testach udaje się ustalić pozycję pedału, kiedy opór się nieznacznie zwiększa. Jednak w porównaniu z tym co było i z innymi autami nacisk na pedał jest bardzo niewielki.

- po parogodzinnym postoju trzeba dwa - trzy razy nacisnąć na sprzęgło żeby wrzucić luz. Wygląda jakby układ hydrauliczny był troszkę zapowietrzony i trzeba go podpompować żeby prawidłowo wysprzęglił. Później zachowuje się jednak stabilnie - działa przy tej samej pozycji, biegi wchodzą łatwo, przy wysprzęgleniu nie ciągnie auta itp.
Poziom płynu w zbiorniczku prawidłowy, przecieków pod autem nie stwierdzono.

Wg faktury do auta włożono oryginalne części, docisk 22100-78K00, tarczę sprzęgła JB424W-4 22400-78K01, czyli wg tego co znalazłem w necie odpowiednie dla GV II 2.4 z 2008 r.
Skąd więc ten miękki pedał?
Nieoryginalny docisk czy lekko zapowietrzony układ?
Jeździć z tym licząc że się ułoży, czy reklamować?

Pozdr

Autor:  gajowy [ 07-01-2015, 22:10 ]
Tytuł: 

Poza tym, że musisz "podpompować" sprzęgło na zimno, żeby wrzucić bieg, to lekko chodzący pedał to raczej nie jest wada.

Autor:  gajowy [ 07-01-2015, 22:16 ]
Tytuł: 

A tak swoją drogą to może warto olej w skrzyni wymienić.
U mnie na zimnym silniku, jak odpalam auto z nogą na sprzęgle (wiem, że to nie poprawnie) też jedynka ciężko zaskakuje. Trzeba puścić sprzęgło i dać "rozpłynąć" się olejowi po skrzyni. Wtedy wchodzi bez problemowo

Autor:  jacol [ 08-01-2015, 14:31 ]
Tytuł: 

Dzięki za odzew!

Rano pojeździłem trochę i sytuacja się nie zmieniła - pierwsze dwa wciśnięcia pedału nie rozłączają całkowicie sprzęgła, dopiero kolejne działają prawidłowo.
Ale w czasie jazdy wszystko funkcjonuje już bez zastrzeżeń.
Pedał wygląda że się zrobił nieco twardszy, a sprzęgło zabiera wyżej - tak mniej więcej w 1/3 skoku od podłogi.

Chyba zostawię wszystko tak jak jest, może się rozchodzi.
Najwyżej w weekend podjadę na kanał i spróbuję odpowietrzyć układ, tam DOT3 wchodzi, tak?

Autor:  Jędrek [ 22-05-2017, 10:35 ]
Tytuł:  Re: GV 2.4 - dziwne wrażenia po wymianie sprzęgła

hej,

U mnie w 2.4 tez juz bardzo wysoko bierze sprzęgło.
Gdzie jeśli nie w ASO wymienialiście sprzęgło (Wrocław)?
I jaki to orientacyjnie koszt?

Pozdrawiam,
Andrzej

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/