Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
https://suzukiklub.pl/forum/

GVII Check Engine
https://suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=71&t=12372
Strona 1 z 1

Autor:  andrzej84 [ 06-07-2015, 15:37 ]
Tytuł:  GVII Check Engine

Witam

Od kilku dni jestem posiadaczem pięknej GVII. 178 tys.km przebiegu (ostatni serwis 168 tys.km). silnik 2.0 benzyna
Auto jeździ normalnie ,zapala na dotyk. Wszystko było ok, a dziś po burzowej nocy i średniej dawce deszczu po przejechaniu ok 10 km zaświeciła się pomarańczowa kontrolka silnika (tzw.check engine)
Gdzie powinienem zacząć szukać przyczyn?? Pewnie diagnoza komputerem ?
Dodam, że wyszło mi że pali ok 14-15 litrów... znajomy mówił że może sonda lambda?
Jakieś wskazówki?? czy mogę z tym chwilę jeździć czy odrazu szukać jakiegoś dobrego mechanika??
BTW czy kablem OBD2 którym działałem na autach VAG będę mógł odczytać błędy z Suzuki?
Z góry dziękuję

Pozdrawiam

Autor:  Lesiorip [ 06-07-2015, 19:27 ]
Tytuł: 

Bez komputera nie podchodź taki urok. A nie chodzi Ci głośniej ? Z OBD2 nie powinno być problemu, ja mam na bluetooth i działa bez zarzutu.

Autor:  andrzej84 [ 07-07-2015, 14:33 ]
Tytuł: 

Wiesz czy głośniej chodzi hmm raczej nie , w sumie ciężko mi ocenić bo auto mam kilka dni ale raczej jest wszystko normalnie. Myślałem że zamula ale jak ją pogoniłem powyżej 4 tys. obrotów to całkiem inaczej chodzi (spalanie pokazywało 30 l).
Jakiego softu używasz? Tzn jaki program dokładnie.
Pozdro

Autor:  Lesiorip [ 07-07-2015, 17:19 ]
Tytuł: 

Prosty Torque z google play, ale pokazuje błędy. Do bardziej precyzyjnej diagnostyki się nie nadaje. Natomiast do modułu bluetooth dostałem też płytkę z programami na windows jak chcesz to wrzuce na chomika i byś sobie sciągnął.

Autor:  andrzej84 [ 07-07-2015, 20:17 ]
Tytuł: 

dzięki dzięki,ale moim kablem vag kkl nie da rady, zamówiłem już ELM 327 ale na kablu , jakoś nie jestem przekonany do aplikacji z telefonu, mniejsza o to - każdy ma swoje zdanie

wiem że na tym interfejsie cudów nie zdziałam ale podstawowy odczyt z silnika zrobię i przynajmniej będę wiedział od czego zacząć

btw oglądałem prędzej zagazowane auto i sprzedający twierdził że ta kontrolka (bo też mu się świeciła) to kwestia regulacji gazu... chyba jednak nie do końca był szczery

dam znać jak odczytam kod błędu

Autor:  andrzej84 [ 09-07-2015, 16:01 ]
Tytuł: 

witam ponownie
zauważyłem że auto trochę ciężko kręci przy odpalaniu...

odczytałem kod błędu

P0420 / powertrain / generic / catalyst system efficiency below threshold (bank1)

sonda lambda??? miał ktoś taki kod??

usunąłem, przejadę się kawałek i zobaczymy

Autor:  chopin [ 09-07-2015, 16:47 ]
Tytuł: 

Przy tym błędzie, auto u mnie zapalało bezproblemowo, ale na pewno "łapało" wyższe obroty.

Zastosuj przedłużkę na drugą sondę i problem P0420 przypomni się raz na rok. Nie martw się, to wada katalizatora. Spalanie Ci nie wzrośnie.

Autor:  andrzej84 [ 09-07-2015, 20:24 ]
Tytuł: 

dzięki za info
zobaczymy , narazie (ok 10km) nic nie wywaliło tylko tak jak pisałem nawet z kontrolką auto nie falowało na obrotach
zobaczymy
dzięki za posty
pozdrawiam

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/