Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl https://suzukiklub.pl/forum/ |
|
GVII Check Engine https://suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=71&t=12372 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | andrzej84 [ 06-07-2015, 15:37 ] |
Tytuł: | GVII Check Engine |
Witam Od kilku dni jestem posiadaczem pięknej GVII. 178 tys.km przebiegu (ostatni serwis 168 tys.km). silnik 2.0 benzyna Auto jeździ normalnie ,zapala na dotyk. Wszystko było ok, a dziś po burzowej nocy i średniej dawce deszczu po przejechaniu ok 10 km zaświeciła się pomarańczowa kontrolka silnika (tzw.check engine) Gdzie powinienem zacząć szukać przyczyn?? Pewnie diagnoza komputerem ? Dodam, że wyszło mi że pali ok 14-15 litrów... znajomy mówił że może sonda lambda? Jakieś wskazówki?? czy mogę z tym chwilę jeździć czy odrazu szukać jakiegoś dobrego mechanika?? BTW czy kablem OBD2 którym działałem na autach VAG będę mógł odczytać błędy z Suzuki? Z góry dziękuję Pozdrawiam |
Autor: | Lesiorip [ 06-07-2015, 19:27 ] |
Tytuł: | |
Bez komputera nie podchodź taki urok. A nie chodzi Ci głośniej ? Z OBD2 nie powinno być problemu, ja mam na bluetooth i działa bez zarzutu. |
Autor: | andrzej84 [ 07-07-2015, 14:33 ] |
Tytuł: | |
Wiesz czy głośniej chodzi hmm raczej nie , w sumie ciężko mi ocenić bo auto mam kilka dni ale raczej jest wszystko normalnie. Myślałem że zamula ale jak ją pogoniłem powyżej 4 tys. obrotów to całkiem inaczej chodzi (spalanie pokazywało 30 l). Jakiego softu używasz? Tzn jaki program dokładnie. Pozdro |
Autor: | Lesiorip [ 07-07-2015, 17:19 ] |
Tytuł: | |
Prosty Torque z google play, ale pokazuje błędy. Do bardziej precyzyjnej diagnostyki się nie nadaje. Natomiast do modułu bluetooth dostałem też płytkę z programami na windows jak chcesz to wrzuce na chomika i byś sobie sciągnął. |
Autor: | andrzej84 [ 07-07-2015, 20:17 ] |
Tytuł: | |
dzięki dzięki,ale moim kablem vag kkl nie da rady, zamówiłem już ELM 327 ale na kablu , jakoś nie jestem przekonany do aplikacji z telefonu, mniejsza o to - każdy ma swoje zdanie wiem że na tym interfejsie cudów nie zdziałam ale podstawowy odczyt z silnika zrobię i przynajmniej będę wiedział od czego zacząć btw oglądałem prędzej zagazowane auto i sprzedający twierdził że ta kontrolka (bo też mu się świeciła) to kwestia regulacji gazu... chyba jednak nie do końca był szczery dam znać jak odczytam kod błędu |
Autor: | andrzej84 [ 09-07-2015, 16:01 ] |
Tytuł: | |
witam ponownie zauważyłem że auto trochę ciężko kręci przy odpalaniu... odczytałem kod błędu P0420 / powertrain / generic / catalyst system efficiency below threshold (bank1) sonda lambda??? miał ktoś taki kod?? usunąłem, przejadę się kawałek i zobaczymy |
Autor: | chopin [ 09-07-2015, 16:47 ] |
Tytuł: | |
Przy tym błędzie, auto u mnie zapalało bezproblemowo, ale na pewno "łapało" wyższe obroty. Zastosuj przedłużkę na drugą sondę i problem P0420 przypomni się raz na rok. Nie martw się, to wada katalizatora. Spalanie Ci nie wzrośnie. |
Autor: | andrzej84 [ 09-07-2015, 20:24 ] |
Tytuł: | |
dzięki za info zobaczymy , narazie (ok 10km) nic nie wywaliło tylko tak jak pisałem nawet z kontrolką auto nie falowało na obrotach zobaczymy dzięki za posty pozdrawiam |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |