Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 15-06-2025, 05:43

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
Post: 12-06-2025, 22:20 
Offline

Rejestracja: 21-12-2014, 20:26
Posty: 20
Lokalizacja: Powiat Wołomin
Suzuki: GV2 2.4
Wkurzyłem się. Ulica Długa 26, Kraków, zjeżdżam na drugą stronę jezdni żeby zaparkować i co? Wajcha biegów lata jak rzyd po pustym sklepie. A 200 metrów przede mną tramwaj. Stoczyłem się na ciasny chodnik na półsprzęgle (miałem włączoną chyba trójkę).

Obrazek

Taka fota kosztowała mnie 400 zł.

Sęk w tym, że powodem ułamania się tego wybieraka była wada tej konstrukcji. Po prostu Japończycy dali doopy.

Obrazek

W miejscu ułamania jest przewężenie, a w tym przewężeniu otwór na bolec.
Tu po już spawaniu widać to lepiej:

Obrazek

Bolec trzyma objemkę z przegubikiem kulowym, który ma gniazdo w obudowie:

Obrazek

Jak widać moja naprawa nie była zbyt finezyjna, bo nie jestem u siebie. Do spawania musiałem skorzystać z usług lokalnego fachowca od bram.
Oryginalny bolec, który ma około 6.8 mm średnicy musiałem rozwiercić i wywalić przed spawaniem, bo jest prowadzony na tulejkach plastikowych. Aby go zastąpić musiałem obdoktoryzować się w lokalnej castoramie.
Użyłem śruby do drewna (fi 6.6 mm), na którą nabiłem nakrętkę M8 i to wszystko zanitowałem czujnie. Teraz biegi chodzą trochę lepiej.

Co ciekawe, zostało to poprawione, bo teraz są dostępne takie wersje z pogrubieniem w tym miejscu:

Obrazek

https://allegro.pl/oferta/walek-wybiera ... 5747618580

Obrazek

https://e-subaru.pl/pl/suzuki/18059-281 ... 4gwapF4MFN

Aby to zrobić trzeba było dostać się do mechanizmu od góry:

Obrazek

i od dołu, po odkręceniu i opuszczeniu belki skrzyni. Pierwszy raz miałem okazję użyć oryginalnego podnośnika:

Obrazek

Można to ogarnąć zwykłymi kluczami, bez kanału, choć było trochę ciasno z dostępem do śrub głównego wspornika.

Ciekawe, że z mojego pobieżnego rozeznania wynika, że 1,6 oraz 1.9 diesel mają te mechanizmy zupełnie inne, a więc w tych wersjach problem może nie występować. Jednak jeśli ktoś ma tak jak ja 2.4 po lifcie, to mając taką wiedzę nie zostawił bym tego bez weryfikacji.
Wizja przyjęcia tramwaju na chłodnicę nie była zbyt ciekawa.

_________________
www.szarbia.com


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]