Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl https://suzukiklub.pl/forum/ |
|
[ Alto 2010 ] Auto gaśnie przy redukcji biegów https://suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=23717 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | niechcemisie [ 07-02-2025, 09:28 ] |
Tytuł: | [ Alto 2010 ] Auto gaśnie przy redukcji biegów |
Dzień dobry. Mam Suzuki Alto z 2010 roku, silnik 1.0. Ostatnio mam taki problem: auto gaśnie, gdy zwalniam i redukuję bieg, najczęściej z 4 na 3. Wtedy pojawia się dodatkowo kontrolka immobilizera. Byłam z tym problemem u mechanika, który posprawdzał wszystko i oprócz wymiany świec, nie był w stanie stwierdzić, co jest przyczyną. Powiedział, że kontaktował się z serwisem Suzuki i powiedzieli mu, że ten rocznik aut miał jakiś problem ze zbyt niskimi obrotami na biegu jałowym i w ramach gwarancji robili przeprogramowanie jakiegoś sterownika (nie znam się na tym). Czy to faktycznie może być przyczyną? Proszę o pomoc, jakieś sugestie. Może ktoś z Państwa miał ten sam problem? Pozdrawiam. |
Autor: | Kamyq [ 25-03-2025, 02:50 ] |
Tytuł: | Re: [ Alto 2010 ] Auto gaśnie przy redukcji biegów |
Dobrym pierwszym krokiem byłoby odczytanie błędów poprzez port OBD w samochodzie. Inaczej, to trochę taka zgadywanka. Czy jest jakaś różnica, jeśli redukujesz szybko lub powoli? Czy silnik zaczyna się dusić i dostaje czkawki zanim zgaśnie czy po prostu obroty spadają do zera tak jakby ktoś wyłączył silnik? |
Autor: | desantse [ 03-06-2025, 13:03 ] |
Tytuł: | Re: [ Alto 2010 ] Auto gaśnie przy redukcji biegów |
Suzuki rzeczywiście przeprowadzały wtedy aktualizację oprogramowania sterownika silnika (ECU), która ten problem rozwiązywała, więc warto sprawdzić, czy w Pani aucie była wykonywana. Jeśli nie, aktualizacja może pomóc. Dodatkowo warto sprawdzić stan i czystość przepustnicy, czujnik położenia przepustnicy (TPS), a także układ dolotowy i ewentualny zawór EGR – zabrudzenie lub usterki w tych elementach mogą powodować spadki obrotów. Niepokojąca jest także kontrolka immobilizera – może to oznaczać chwilowy zanik zasilania, problem z odczytem kluczyka lub zużycie stacyjki; warto więc sprawdzić połączenia masowe i elektryczne w okolicach stacyjki oraz akumulatora. Dobrze byłoby wykonać dokładną diagnostykę komputerową z odczytem parametrów pracy silnika na biegu jałowym, by wykluczyć inne przyczyny, takie jak usterka sondy lambda czy silniczka krokowego. _______________________ https://www.medipakiet.pl/blog/skoki-ro ... rozpoznac/ |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |