Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
https://suzukiklub.pl/forum/

Powrót Baleno
https://suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=86&t=13543
Strona 1 z 7

Autor:  Avalanche [ 07-08-2015, 11:04 ]
Tytuł:  Powrót Baleno

Obrazek

Suzuki reaktywuje nazwę Baleno, która ma teraz być wykorzystana do produkcyjnej wersji konceptu iK2/YRA. Niemniej w przeciwieństwie od Vitary, tu przynajmniej na pierwszy rzut oka zachowana jest zasadnicza koncepcja niedużego, kompaktowego samochodu osobowego na granicy segmentów B i C.

W odróżnieniu od pierwotnego Baleno nie będzie wersji sedan (na szczęście, bo można sobie wyobrazić jak by to wyglądało ;) ) , a co za tym idzie także kombi. Nowy samochód będzie występował tylko jako 5-drzwiowy hatchback, aby nie robić niepotrzebnej konkurencji Swiftowi 3d.
Początkowo otrzyma silnik 1.0 BoosterJet, a później także nieco większy benzynowy i docelowo napęd hybrydowy.

Nie należy się też spodziewać wersji usportowionej, jak w przypadku dawnego Baleno. Ten segment ma zaspokoić Swift, którego następna generacja ma być bardziej sportowa i dynamiczna.

Obrazek

Autor:  Koot [ 07-08-2015, 18:29 ]
Tytuł: 

O tym, że będzie nowe Baleno mówili mi w styczniu w salonie. W Polsce myślę, że pozostanie czystą egzotyką, chyba, że dadzą jakąś bardzo fajną cenę, konkurencyjną do np. Dacii. Pulsar też był reklamowany wszędzie, a na ulicach go prawie nie widać.

Autor:  Avalanche [ 07-08-2015, 20:28 ]
Tytuł: 

A na naszym forum już we wrześniu ub. r. wspominałem o tym, że to ma być Baleno w tym wątku:
viewtopic.php?t=365
Ale wtedy to były czyste ploty ;)

Pulsara widziałem raz na ulicy. W Niemczech o dziwo trochę się tego sprzedaje, ok. 700 sztuk w lipcu i 4.800 od początku sprzedaży.

Myślę, że to coś ma jakieś szanse wśród tych klientów, dla których Swift jest za ciasny i ma za mały bagażnik na pierwsze auto rodzinne. Przy silniku 1.0 raczej cena nie przekroczy 50 tys., a znając Suzuki wyposażenie będzie już wystarczające.

Autor:  Koot [ 08-08-2015, 11:45 ]
Tytuł: 

Trochę więcej zdjęć, wygląda nawet nieźle http://m.moto.pl/MotoPL/1,113669,185171 ... rm18517151

Autor:  Avalanche [ 08-08-2015, 13:09 ]
Tytuł: 

To są zdjęcia i grafiki ik2.
Seryjnie będzie to nieco inaczej wyglądać, ale i tak dość podobnie jak na Suzuki ;)

Więcej zdjęć i informacji w tym temacie:
viewtopic.php?p=100853

Ale lampy bym zmienił, np. jakoś tak jak w załączniku. Nie wyglądałby jak wyjęte ze Swifta (no, może z Toyoty) :D

===== 17/09/2015 =====
HA! Ktoś wpadł na ten sam pomysł (albo stąd go skopiował): :]
Obrazek

Autor:  Avalanche [ 31-08-2015, 13:06 ]
Tytuł: 

Oficjalne zdjęcie:
Obrazek

Nieoficjalne:
Obrazek

Autor:  Koot [ 02-09-2015, 17:07 ]
Tytuł: 

Na autokult piszą, że ma być tańszy niż Swift http://autokult.pl/26175,suzuki-baleno- ... segmentu-b to ciekawa informacja, bo przy tych wymiarach mogłoby być jednym z najtańszych aut na rynku.

Autor:  Avalanche [ 05-09-2015, 12:37 ]
Tytuł: 

Trzy zdjęcia szpiegowskie z Indii:

W kolorze Sunlight Copper Metallic:
Obrazek

Niebieski:
Obrazek

I szary:
Obrazek

Autor:  Avalanche [ 08-09-2015, 06:43 ]
Tytuł: 

Pierwszy egzemplarz wyjeżdża z fabryki Maruti Suzuki:

Obrazek
Nie wiadomo czy to wersja indyjska czy eksportowa (do kraju z ruchem lewostronnym).
Wygląda na najniższą specyfikację (brak lamp przeciwmgłowych, LEDowych i ogólnie reflektory jak wyjęte ze Swifta :| ).

Wyższa wersja wyposażenia ma inne reflektory:
Obrazek

Autor:  Avalanche [ 15-09-2015, 11:44 ]
Tytuł: 

Bagażnik o jednej z największych pojemności w klasie:
Obrazek

Wnętrze:
Obrazek

Obrazek

Dane techniczne:

Wymiary: 3995 x 1745 x 1470 mm (Dł x szer x wys)
Rozstaw osi: 2520 mm
Pojemność bagażnika: 355 l
Silniki: 1.2 DJ/90 KM i 1.0 BJ (turbo)/110 KM
Napęd hybrydowy SHVS tylko z silnikiem 1.2
Przekładnie: 5MT lub CVT (1.2) i 5MT lub 6AT (1.0)

Autor:  Snorlaxs [ 17-09-2015, 07:45 ]
Tytuł: 

powiem, że szału nie ma od momentu nowej Vitary wg mnie Suzuki schodzi na psy, rezygnuje ze standardów które dały popularność np brak ramy w Vitarze.
Silnikowo nigdy Suzi nie powalało ale kładąc 1.0 czy 1.2 to już przesada powinni pomyśleć nad 1.9, 2.0 byłby dobrą konkurencją dla innych poducentów, ale co zrobić...........

Autor:  Avalanche [ 17-09-2015, 11:57 ]
Tytuł: 

1.9 i 2.0 byłoby konkurencją dla kogo? :o
Teraz nawet w kompaktach, SUVach i nawet w klasie D wszyscy ładują minisilniczki.

Autor:  Snorlaxs [ 18-09-2015, 11:47 ]
Tytuł: 

mój błąd, teraz spojrzałem na moce tych minisilników, myślałem że 1.0 czy 1.2 będą oscylować w granicach 70km. Muszę przyznać Ci racje że teraz te silniki od kosiarek montują gdzie sie da, nie wiem w jakim kierunku to wszystko idzie ale jakoś nie mógłbym się przekonać do uturbionego silniczka 1.0 ktory ma 100km, to jest według mnie nie małe przegięcie. Rynek niestety wymusza takie kroki producentów. Moda na duże silniki odchodzi wraz ze wzrostem cen paliwa i większym zaangażowaniem "zielonych obrońców drzew" ale mimo wszystko posostaje wierny niezniszczalnym jednostką V6

Pozdro... :D

Autor:  Avalanche [ 18-09-2015, 12:24 ]
Tytuł: 

Też mi się nie podoba ten trend.
Jednak jeden mój wujo miał Daihatsu Charade 1.0 GTI gdzieś w połowie lat 90-tych, które produkowało 100 KM z trzycylindrowego silniczka, więc pewnie od tamtych czasów poprawili na tyle technologię, że to się nie posypie? Tym bardziej, że 1.0 BoosterJet jest 4-cylindrowy :)

Autor:  michalek35 [ 20-09-2015, 12:40 ]
Tytuł: 

Avalanche pisze:
1.9 i 2.0 byłoby konkurencją dla kogo? :o
Teraz nawet w kompaktach, SUVach i nawet w klasie D wszyscy ładują minisilniczki.


np. dla mitsubishi outlander, który ma tradycyjną jednostkę benzynową 2.0
fajnie by bylo gdyby suzuki wprowadzając ewentualnie w przyszłości nową Grand Vitarę, zastosowało właśnie klasyczną jednostkę benzynową bez turbo

odnośnie nowego Baleno
http://moto.onet.pl/aktualnosci/suzuki- ... 015/9vklsl

Autor:  Avalanche [ 05-10-2015, 17:08 ]
Tytuł: 

Baleno wchodzi do sprzedaży w Indiach jeszcze w tym miesiącu.
Przewidziano 4 stopnie wyposażenia. Jako pierwsze Suzuki na tamtejszym rynku Baleno będzie wyposażone w 2 poduszki powietrzne, ABS i EBD już w najniższej wersji. ;)

W wirtualnym salonie jeszcze światła pogaszone :D
Obrazek

Model bazowy - Sigma:
- 2 poduszki
- ABS z EBD
- El. szyby z przodu
- Centralny zamek
- Regulacja kierownicy
- Zderzaki w kolorze nadwozia
- Klimatyzacja manualna
- Wspomaganie ukł. kierowniczego
- Tylne lampy w technologii LED
- Wskaźnik zmiany biegów
- Pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikami siły z przodu

Delta - to samo co w Sigma i dodatkowo lub zamiennie:
- Tylna wycieraczka i ogrzewana szyba
- Klimatyzacja automatyczna
- El. regulowane i składane lusterka z kierunkowskazami
- Czujniki parkowania z tyłu
- Wielofunkcyjna kierownica
- System multimedialny z Bluetoothem
- Dzielona tylna kanapa (60:40)
- Koła 15" z kołpakami
- Bezkluczykowy dostęp
- El. szyby z tyłu
- Opcjonalnie CVT

Zeta - jak wyżej i dodatkowo/zamiennie:
- Atermiczne szyby z filtrem UV
- Dwupłaszczyznowa regulacja kierownicy
- Skórzana kierownica i gałka zmiany biegów
- Światła do jazdy dziennej LED
- Samościemniające się lusterko wsteczne
- Automatyczne światła z funkcją follow-me-home
- Aluminiowe obręcze 16" z oponami 195/55 R16
- Regulacja wys. fotela kierowcy
- Bezkluczykowe uruchamianie
- Światła przeciwmgłowe przednie

Topowa wersja - Alpha - dodatkowo lub zamiennie:
- Reflektory projektorowe
- Kamera cofania
- System multimedialny z ekranem dotykowym i nawigacją
- Lampki w osłonach przeciwsłonecznych

Autor:  Avalanche [ 08-10-2015, 13:10 ]
Tytuł: 

Dwa zdjęcia panelu wskaźników:
Obrazek

Ciekawa forma wizualizacji mocy i momentu w wersji 1.0 BoosterJet:
Obrazek

Szkoda, że Vitara S tego nie ma. Fajny drobiazg dla tych, co takie lubią ;)

I jeszcze jeden:
Obrazek

Autor:  Avalanche [ 12-10-2015, 15:26 ]
Tytuł: 

Zdjęcie ciemnogranatowego na kilkanaście dni przed oficjalnym debiutem w indyjskich salonach:
Obrazek
Ten nawet jakoś wygląda ;)

Wersja podstawowa otrzyma normalne radio z CD/MP3/Bluetooth:
Obrazek

Obrazek

Dość dużo miejsca z tyłu:
Obrazek
Obrazek

I ciekawostka - bagażnik w indyjskiej wersji ma 340 l, prawdopodobnie dlatego, że ma koło zapasowe zamiast zestawu naprawczego.

Autor:  Avalanche [ 13-10-2015, 07:27 ]
Tytuł: 

Pierwsza jazda indyjską wersją w Top Gear Magazine India (ang.)
http://www.topgear.com/india/car-news/f ... /itemid-50

Za podsumowanie może chyba służyć zdanie "The Baleno isn't bad at anything, but not brilliant either."
Czyli to naprawdę powrót Baleno :]

Wersja z silnikiem 1.3 DDiS
Obrazek

Autor:  Avalanche [ 16-10-2015, 10:47 ]
Tytuł: 

Kilka nowych fotek:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Autor:  Avalanche [ 19-10-2015, 12:21 ]
Tytuł: 

Baleno wczoraj i dziś:
Obrazek

Autor:  Avalanche [ 08-11-2015, 14:15 ]
Tytuł: 

Jeden z pierwszych sprzedanych egzemplarzy u klienta, dla porównania obok Swifta:

Obrazek

Autor:  Avalanche [ 12-11-2015, 08:29 ]
Tytuł: 

Dane techniczne poszczególnych wersji silnikowych:

1.2 DualJet

Moc: 90 KM
Maks. moment obrotowy: 120 Nm przy 4.400 obr./min
Vmax: 180 km/h
Średnie spalanie: 4,3 l/100km
CO2: 98 g/km
Masa własna: 900 kg

Długość: 4,00 m
Szerokość: 1,75 m
Wysokość: 1,47 m
Rozstaw osi: 2,52 m
Poj. bagażnika: 355 l (z zestawem naprawczym)

1.2 DualJet SHVS

Średnie spalanie: 4,0 l/100km
CO2: 93 g/km
Pozostałe dane jak wyżej.

1.0 BoosterJet

Moc: 112 KM
Maks. moment obrotowy: 170 Nm w zakresie 2.000-3.500 obr./min
Vmax: 200 km/h
Średnie spalanie: 4,5 l/100km
CO2: 103 g/km

Autor:  Remote [ 12-11-2015, 17:45 ]
Tytuł: 

Ten 1.0 BoosterJet idealnie by sie sprawował w Swifcie :)
W testach Baleno narzekają na układ kierowniczy i generalnie o klasę gorsze prowadzenie niz w Swifcie czy Fiescie.

Autor:  Avalanche [ 12-11-2015, 18:28 ]
Tytuł: 

I dobrze, bo "entuzjaści" wybiorą Swifta, a ludzie stateczniejsi i młode rodziny Baleno.
Szkoda by było gdyby Baleno miało zalety Swifta ;)

W jednym niemieckim teście (a propos - jest oddzielny wątek) i komentarzach już zwracają uwagę na bagażnik o wiele większy niż w Polo, ilość miejsca w środku i spalanie w okolicach 4 litrów. Gdyby jeszcze ten samochód jakoś lepiej wyglądał z zewnątrz byłby hit. :|

Wersja podstawowa na rynek brytyjski ma mieć 7-calowy system multimedialny znany już z nowej Vitary, 7 poduszek, ESP/TCS, Bluetooth, klimatyzację manualną i 16-calowe felgi.

Ale same gadżety raczej nie wystarczą...
Obrazek

Strona 1 z 7 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/