Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 04-08-2025, 07:53

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
Post: 18-09-2016, 17:32 
Offline

Rejestracja: 21-08-2016, 22:13
Posty: 54
Lokalizacja: Poznań
Suzuki: GVII J20A LPG
Cześć,

Auto to GV2 J20A 2.0 + LPG.
Po wymianie rozrządu + ustawianiu luzów zaworowych 2 tygodnie temu pojawiły się poranne problemy z jazdą autem.
Podczas jazdy jak i podczas postoju obroty co kilka / kilkanaście sekund spadają tak jakby silnik nagle przestawał pracować. Nie ma różnicy czy auto ma 650 obrotów czy też 2000 (możliwe, że przy 4000+ jest to mniej zauważalne). Dopóki auto nie osiągnie 90° wariuje. Odstawiałem już auto na sprawdzenie kąta wyprzedzenia zapłonu, adaptację przepustnicy - wszystko jest niby ok. Wymieniałem do tego świece. Efektów nadal brak.
Możliwe, że coś poszło nie tak przy wymianie rozrządu. Mechanik zaufany, serwisuje u niego auta od wielu lat, ale wiadomo - rutyna potrafi stworzyć problem. Kwestia tego czy jest to przestawiony rozrząd (ale czy wtedy na ciepłym też by nie wariował?), źle ustawione luzy zaworowe, a może po prostu przy demontażu naruszony został jakiś przewód (ale od czego?), łapie lewe powietrze (ale to dlaczego po rozgrzaniu ustępuje?). Czy ktoś miał podobne objawy? Nie przeszkadza to w użytkowaniu auta. Podczas normalnej jazdy szarpnie 2/3 razy zanim się rozgrzeje i jedzie dalej normalnie. Bardziej obawiam się tego, że któregoś dnia coś pieprznie w silniku :roll: choć już kilkukrotnie był przetrzymany na 4500+ obrotach przez dłuższy czas na autostradzie od tamtego czasu, gdzie gdyby coś miało pieprznąć to już by to się stało.

Dołączam filmy z ukazaniem tego co się w aucie dzieje.
Dodatkowo wykresy z komputera po odpaleniu - widać na nich spadki obrotów już po unormowaniu.
Domyślam się, że problem jest dość złożony i ciężko będzie znaleźć jakąkolwiek przyczynę bez rozebrania silnika. W każdym razie w najbliższym czasie auto wraca do mechanika na sprawdzenie tego co dzieje się w środku.

1) Film z wnętrza -
https://www.youtube.com/watch?v=JwptueBhIOg
To o czym mówię dzieje się w
1:24
1:39-1:47
2:06-3:20

2) Film spod maski (kontynuacja filmu 1) -
https://www.youtube.com/watch?v=ier5qOiTQ8A
0:06 0:14 0:16 0:21 0:49 0:56 1:18 2:04

3) wykres (zrobiony podczas kręcenia filmu 1 i 2) -
http://oi64.tinypic.com/zn65vs.jpg

Dodam, że na LPG i na benzynie jest to samo.

Z góry dzięki za pomoc!
O postępach będę informować na bieżąco.


Na górę
Post: 25-09-2016, 12:41 
Offline

Rejestracja: 21-08-2016, 22:13
Posty: 54
Lokalizacja: Poznań
Suzuki: GVII J20A LPG
Dla potomnych:

W międzyczasie pojawił się też CHECK ENGINE https://zapodaj.net/images/9ca557f6cd103.jpg.

Auto odstawione do mechanika. Przestawiony rozrząd o jeden ząb.

Osobiście myślałem, że przestawienie rozrządu daje więcej niepokojących objawów niż przygasanie na zimnym silniku, ale cóż. Problem zniknął. Błąd nie powrócił.


Na górę
Post: 25-09-2016, 21:24 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09-02-2016, 20:50
Posty: 280
Lokalizacja: Wolbrom
Suzuki: Grand Vitara 2.0 LPG
Miałem podobnie z poprzednim samochodem, mechanik wymieniał mi rozrząd bez blokad i przestawił mi go o 1 ząbek na dolocie, kultura pracy tragiczna, często mi też gasł na światłach.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]