Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 03-11-2025, 12:25

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: 02-11-2025, 08:10 
Offline

Rejestracja: 22-09-2025, 15:35
Posty: 26
Suzuki: VitarallFL1.4
1.4 129km FL manual napęd na przód
Koła sprawdzone 3 krotnie.

Występuja drgania na kierownicy. Ktoś się z tym spotkał? Coś musi być wadliwe. drgania wystepuja rowniez przy toczeniu sie niezaleznie czy sie przyspiesza czy nie.


Na górę
Post: 02-11-2025, 12:16 
Offline

Rejestracja: 12-08-2016, 05:48
Posty: 202
Lokalizacja: Stalowa Wola
Suzuki: GVII, SX4, Wagon
Sprawdź bicie tarcz hamulcowych ewentualnie bicie samych piast, co do kół to zamień tył z przodem.

_________________
Pozdrawiam! Marek
GV II 1.9 DDiS ; SX4 1,6 M16 ; Wagon M13A


Na górę
Post: 02-11-2025, 12:20 
Offline

Rejestracja: 22-09-2025, 15:35
Posty: 26
Suzuki: VitarallFL1.4
hmm... auto ma 1000km przebiegu. Oczywiscie zgłosze to na serwisie zerowym. Może Suzuki rzeczywiście zamontowało do auta jakieś wadliwe części.


Na górę
Post: 02-11-2025, 14:37 
Offline

Rejestracja: 16-12-2016, 19:47
Posty: 1720
Suzuki: Vitara
Dobij wyższe ciśnienie do kół i przejedź się powyżej 120

Wysłane z mojego Pixel 8a przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 02-11-2025, 16:16 
Offline

Rejestracja: 22-09-2025, 15:35
Posty: 26
Suzuki: VitarallFL1.4
dobite od 2.3 do 2.8 i niestety to samo. Na oponach Continental z salonu i po wymianje na wielosezonowe to samo. 3 krotnie wywazone...


Na górę
Post: 02-11-2025, 16:25 
Offline

Rejestracja: 16-12-2016, 19:47
Posty: 1720
Suzuki: Vitara
To czujnik zegarowy i sprawdzić tarcze.

Wysłane z mojego Pixel 8a przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 02-11-2025, 18:43 
Offline

Rejestracja: 30-10-2025, 18:24
Posty: 2
Suzuki: Vitara mile hybrid
Witam Jestem po wymianę pół osi w vitarze rok 2024 miękka hybryda .Ale dalej mam wibracje i drgania na kierownicy ,samochód słabo się prowadzi trochę rzuca nim,zbieżność zrobiona ,zastanawiam się czy może geometrię zrobić ktoś może podpowie .Dziękuję


Na górę
Post: 03-11-2025, 09:23 
Offline

Rejestracja: 10-03-2021, 08:00
Posty: 492
Suzuki: Vitara Hybrid 4WD
Widzę, że pojawiły się dwa podobne wątki, więc może by je połączyć?

A w temacie, to sam się zastanawiałem, czy o to nie zapytać. Przy czym jak mama AllGrip i samochód z 2021, ale właśnie wymieniłem opony i też zauważyłem, że mam delikatne drgania. Problem w tym, że sam nie wiem, czy one wcześniej też były, ale wtedy uznałem, że ten typ tak ma, czy pojawiły się po wymianie opon, po której zacząłem bardziej zwracać uwagę na ten efekt. Patrząc na opony (tak wiem, na oko to chłop umarł ;)) nie widzę, aby coś było z nimi nie tak, a jak próbowałem sobie przypomnieć czy przed wymianą to też występowało to sam nie wiem, jakieś drgania też się na pewno pojawiały, ale czy takie same i w takim samym natężeniu?

Dodam, że zbieżność stosunkowo niedawno była robiona, koła raczej dobrze wyważone, bo przy wymianie kontrolowałem co tam mechanik robi, ciśnienie właściwe... z tego co piszecie to może kwestia tarcz hamulcowych. Z drugiej strony mam wrażenie, że każdą nierówność asfaltu da się wyczuć na kierownicy, więc może po prostu drogi nie są tak równe jak się wydaje i to coś normalnego?


Na górę
Post: 03-11-2025, 10:07 
Offline

Rejestracja: 21-09-2021, 10:51
Posty: 307
Suzuki: S-Cross
U mnie w S-Crossie od nowości w salonie były drgania powyżej 120 km/h

W zależności od kół/opon były one raz mniejsze, raz większe. Też nie wiem od czego to zależy.
Jedyne co innego zauważyłęm to to, że w automacie przeguby i półosie są pod bardzo dużym kątem od strony kierowcy.


Na górę
Post: 03-11-2025, 10:12 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1733
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Generalnie vitara nie jest autem, które jedzie jak krążownik szos powyżej 120km/h. Przy 140 to robi się wręcz niekomfortowo, choć da się przywyknąć. Jeśli dotychczas jeździliście autem o dłuższym rozstawie osi lub niższym środku ciężkości, to możecie odczuwać dyskomfort przy dużych prędkościach. Nie świadczy to o niesprawności auta. To nie jest SUV klasy premium tylko miejskie auto z pewnymi zdolnościami terenowymi.

Nierówności asfaltu (*uśmiechnąłem się, gdy to przeczytałem, bo pamiętam jeszcze jak "równy" był asfalt 30 lat temu, o ile w ogóle był) w aucie o twardym zawieszeniu i nabitych oponach będą wyczuwalne. Jeśli chcesz łagodniej, to 2,3atm. w kołach powinno odrobinę pomóc.

Nie wykluczam oczywiście, że coś zostało źle zmontowane lub zastosowano wadliwe części. To się zdarza. Choć w suzuki zdecydowanie rzadziej niż innym.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 03-11-2025, 11:12 
Offline

Rejestracja: 23-03-2018, 12:21
Posty: 383
Nie zgodze sie ze TTM. Auto (scross) calkiem niezle sie prowadzi nawet przy predkosciach autostradowych i wyprzedzaniu. Nie da sie wyczuc dziur. Nie ma takze wibracji na kierownicy. Jedyne zastrzezenia mozna miec do podatnosci na wiatr (niska masa) czy pokonywaniu "spiacych policjantow" oboma kolami na raz.

Jesli wywazanie, geometria czy rozne komplety opon nic nie daja, to trzeba drazyc dalej.

Edit: cisnienie w oponach mam na 2.3-2.5 (komfort). Przy 2.8 (eco) jest zdecydowanie za twardo. Auto skacze i jest niestabilne w sniegu czy blocie


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]