Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 04-08-2025, 16:17

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: 06-09-2016, 19:04 
Offline

Rejestracja: 09-11-2015, 22:20
Posty: 27
Lokalizacja: Krzeszowice
Suzuki: Grand Vitara 2.0 AT
1 raz jadę samochodem 4x4 do badania technicznego, jak bezpiecznie sprawdzić w takim samochodzie hamulce, jak wjadę na rolki i przód stoi na rolkach a tył stoi na ziemi i koła są bezwładne i pojawia się chyba problem? Rozpinać napędy przełącznikiem "N" i wtedy będzie bezpieczniej? Ktoś mi to wytłumaczy :)


Na górę
Post: 06-09-2016, 20:14 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09-02-2016, 20:50
Posty: 280
Lokalizacja: Wolbrom
Suzuki: Grand Vitara 2.0 LPG
Ja u siebie badałem stan techniczny zaraz po zakupie i używałem N na biegu jałowym. Nie wiem czy dobrze, bo w instrukcji stoi, że podczas holowania poza przełącznikiem na pozycji N powinien być wybitny 2 bieg.


Na górę
Post: 06-09-2016, 20:56 
Offline

Rejestracja: 09-11-2015, 22:20
Posty: 27
Lokalizacja: Krzeszowice
Suzuki: Grand Vitara 2.0 AT
W instrukcji też namalowano jak byk że nie można naszych samochodów holować za przednią lub tylnią oś wcale !!! Czyli jedna oś nie może być nieruchoma a druga się kręcić, podobnie jest na rolkach w Stacji Diagnostycznej, jedna oś stoi a druga się kręci... niby szczegół ale jak coś pójdzie nie tak to zrobi się problem na kilka tysięcy jak znam życie :/
Na stronie Jeep Klub Polska przeczytałem takie coś... cytuję...
"misiu_k napisał(a):Czy można podczas badania technicznego wjechać na rolki do sprawdzania hamulcy przy QDII?
No pewnie. Pod warunkiem że rolki są cztery Smile
misiu_k napisał(a):Jeżeli diagnosta zacznie sprawdzać hamulce to nie uszkodzi nie w napędach?
Jeśli będą dwie to samochód może wyskoczyć z rolek, podobno jest to dość gwałtowne i niebezpieczne. Zależy od typu 4x4.
Jesli tył jest spięty z przodem to uruchomienie rolek poruszy kołami drugiej osi i pojazd wyjedzie ze stanowiska".



i jeszcze znalazłem "Generalnie w temacie chodzi o to, że jeżeli jedną oś mamy na ziemi a drugą na rolkach, to jeśli te rolki kręcą oboma kołami w jedną stronę, to samochód posiadający reduktor, w którym nie ma fizycznej możliwości rozpięcia wału tylnego od przedniego wyjedzie ze wspomnianych rolek (ewentualnie zatrzyma rolki), bo zadziała sprzęgło reagujące na różnicę prędkości wspomnianych wałów"

Jak jest w naszych Vitarkach... podobnie ?...


Na górę
Post: 06-09-2016, 21:12 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 4035
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Nie ma z tym problemu. Centralny mechanizm różnicowy sobie z tym spokojnie poradzi :) Można spokojnie jechać. Nie trzeba podkładać dodatkowych rolek.

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 06-09-2016, 21:20 
Offline

Rejestracja: 09-11-2015, 22:20
Posty: 27
Lokalizacja: Krzeszowice
Suzuki: Grand Vitara 2.0 AT
czoboki a rozłączać napędy na położenie N żeby nie uszkodzić skrzyni czy coś - mam automat...


Na górę
Post: 07-09-2016, 07:24 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 4035
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Ale po co? Naprawdę nie ma potrzeby. Nic się nie uszkodzi. Prędkości do jakich rozpędzane są koła podczas diagnostyki są na tyle niewielkie (kilka km/h), że nic się nie dzieje. W przypadku holowania prędkości są zdecydowanie większe.
W trakcie zawracania różnica w prędkości koła wewnętrznego i zewnętrznego jest podobno większa niż prędkość kół w trakcie badania :) Ale tu pewny nie jestem, tak słyszałem tylko.

To co napisano o wyskakiwaniu auta z rolek podczas badania, ma zastosowanie w przypadku połączenia przodu z tyłem bez mechanizmu różnicowego.

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 07-09-2016, 16:16 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-05-2011, 01:23
Posty: 464
Lokalizacja: Pszczyna
Witam, we wszystkich automatach "zmuszam" diagnostę o włączenie w maszynie trybu dla 4x4 (wiekszość linii diagnostycznych go ma) jedno koło kręci się do przodu drugie do tyłu potem odwrotnie - wówczas wały np w vitarze stoją spokojnie w miejscu i nie mam obaw o auto klienta czy też swoje - także A/T 4x4, skrzynia podczas badania na N.

pozdrawiam Adrian


Na górę
Post: 07-09-2016, 18:24 
Offline

Rejestracja: 09-11-2015, 22:20
Posty: 27
Lokalizacja: Krzeszowice
Suzuki: Grand Vitara 2.0 AT
Dziękuję za podpowiedzi i pomoc, rozjaśniło mi to trochę sytuację i na pewno będę spokojniejszy. Zapytam też o tryb 4x4 jak mają, niech włączą nie zaszkodzi ;)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]