Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 22-06-2025, 00:17

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: 12-11-2016, 12:19 
Offline

Rejestracja: 21-09-2015, 15:44
Posty: 82
Lokalizacja: śląsk
Suzuki: SX4 S-Cross
Od jakiegoś czasu pedał sprzęgła wibruje podczas przyśpieszania.Objawia się to w ten sposób,że,gdy zwiększam prędkość i mam delikatnie opartą nogę na pedale,czuję jak ono wibruje,a gdy odpuszczę pedał gazu natychmiast te wibracje ustają.
Od momentu zakupu auta w 2015 r. mam problem z układem przenisienia napędu,auto szarpie podczas przyśpieszania i zmiany biegów.Temat jest znany serwisowi,ale oni nie widzą problemu i twierdzą,że działanie sprzęgła jest poprawne.
Miał ktoś z szanownego grona forumowiczów podobny przypadek i jakie kroki podjął,by serwis solidnie pochylił się nad problemem i wadę usunął? :sciana:


Na górę
Post: 12-11-2016, 15:38 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1818
Suzuki: SuziQuattro
Nigdy, przenigdy nie trzymaj nogi na pedale sprzęgła w czasie jazdy, nawet nie dotykaj co do reszty poproś serwis o opinię na piśmie


Na górę
Post: 12-11-2016, 16:11 
Offline

Rejestracja: 20-02-2016, 10:20
Posty: 336
Suzuki: Swift
MS napisał świętą prawdę.
Sam niczego takiego nie kojarzę, inna sprawa że moja lewa noga ląduje na pedale sprzęgła wyłącznie na czas użycia danego podzespołu. Gdy sprzęgło znowu złapie, noga powinna odruchowo zostać usunięta z pedału i tyle.
Pytanie czy właśnie tak korzystasz ze sprzęgła?
Jeśli nie to nawet jeśli pojawią się jakieś kłopoty z podzespołem - serwis spokojnie może odmówić naprawy gwarancyjnej przez niewłaściwą eksploatację.

_________________
Obrazek


Ostatnio zmieniony 12-11-2016, 16:12 przez Bonny, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: 12-11-2016, 16:12 
Offline

Rejestracja: 21-09-2015, 15:44
Posty: 82
Lokalizacja: śląsk
Suzuki: SX4 S-Cross
Opinia na podstawie zlecenia naprawy gwarancyjnej została już wykonana.Serwis na moje uwagi o szarpaniu podczas przyśpieszania i zmianie biegów oraz wibracjach pedału sprzęgła już się wypowiedział na piśmie,wykonał czynności serwisowe i tak:
1/ Diagnostyka - brak uwag
2/ Temperatura 2 stopnie - usterka nie występuje
3/ Wyczuwalne wibracje na pedale sprzęgła - brak uwag
4/ sterowanie - poprawne

Taki są ustalenia serwisu

Mam samochód do codziennej jazdy,który ma przejechane ponad 200 tys.km i nie mam żadnych problemów z szarpaniem auta czy wibracjami pedału sprzęgła a tutaj nowe auto,które ma niecałe 8000 km przebiegu i są z nim już problemy. :sciana:

A noga jest na pedale sprzęgła może z 2 sek.Nie ma to nic do rzeczy,jeżdżę różnymi samochodami już przeszło 30 lat,ale przypadku takiego jeszcze nie miałem jak w nowej suzi.


Ostatnio zmieniony 12-11-2016, 16:19 przez darenka, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: 12-11-2016, 16:17 
Offline

Rejestracja: 20-02-2016, 10:20
Posty: 336
Suzuki: Swift
A w jakim momencie dodajesz gaz? Jeszcze podczas puszczania sprzęgła czy dopiero po całkowitym odpuszczeniu lewego pedału?

_________________
Obrazek


Na górę
Post: 12-11-2016, 16:45 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1818
Suzuki: SuziQuattro
spoko,spoko - poproś o opinię na piśmie tej treści " zgłoszone dnia...... wibracje pedału sprzęgła są prawidłowe dla samochodu model/rocznik........ " kolejny kierunek rzeczoznawca PZMot


Na górę
Post: 12-11-2016, 16:57 
Offline

Rejestracja: 21-09-2015, 15:44
Posty: 82
Lokalizacja: śląsk
Suzuki: SX4 S-Cross
MS pisze:
spoko,spoko - poproś o opinię na piśmie tej treści " zgłoszone dnia...... wibracje pedału sprzęgła są prawidłowe dla samochodu model/rocznik........ " kolejny kierunek rzeczoznawca PZMot


MS
Dzięki,ale czy oni zechcą takie pismo wydać.Bardzo w to wątpię!
Już im zapowiedziałem,że zlecę opinię rzeczoznawcy niezakeżnemu.

Chyba jest coś na rzeczy,bo te szarpania auta przy zmianie biegów i przyśpieszaniu narastają wraz ze wzrostem temperatury otoczenia.
Wibracje pedału sprzęgła są wyczuwalne tylko przy przyśpieszaniu a wówczas cały zespół pedałów drży dość solidnie.
Gdzieś tam wyczytałem w necie,że może to być objaw skrzywienia się wałka sprzęgłowego lub wady docisku sprzęgła/sprężyn/. :sciana:


Na górę
Post: 12-11-2016, 17:37 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1818
Suzuki: SuziQuattro
Nie wnikając w szczegóły -miałem pewien problem, na to ASO ale wszystkie pomiary są OK. Ja na to poproszę to na piśmie- wtedy nie tak nie napiszemy i negocjacje z centralą..... i...już wszystko załatwione po mojej myśli.
Jeżeli rzeczoznawca stwierdzi wadę , wątpię aby dali opinię na piśmie - będą naprawiać, tymi dodatkowymi kosztami też obciążysz ASO (np darmowy przegląd lub coś w ten deseń.
Biorąc pod uwagę ew koszt naprawy , opinia rzeczoznawcy to raczej będzie po taniości.


Na górę
Post: 13-11-2016, 17:35 
Offline

Rejestracja: 21-09-2015, 15:44
Posty: 82
Lokalizacja: śląsk
Suzuki: SX4 S-Cross
Temat tej usterki zapodałem centrali w Warszawie.Czekam teraz na ich odpowiedż.Jestem ciekaw co Suzuki Motor Polska mi odpowie.Kazali dosłać nr.VIN pojazdu.
Mam mieszane uczucia,gdyż z autem dzieje się coś złego a ten typ tak nie powinien mieć!Auto odebrane we wrześniu 2015 r. w rybnickim salonie Suzuki a wykonane zostało końcem 2014 r lub początkiem 2015 r./szyby mam z 2014 r i to od różnych producentów,opony Continentala z 2014 r./. :zakrecony:
Trochę dziwne mi się to wydaje,bo samochód na magazynie przestał niemal rok i po tym okresie dopiero trafił do klienta!? :roll:


Na górę
Post: 15-11-2016, 12:48 
Offline

Rejestracja: 21-09-2015, 15:44
Posty: 82
Lokalizacja: śląsk
Suzuki: SX4 S-Cross
Mam juz odpowiedż z centrali w Warszawie.
Brzmi ona tak:

"W Pana sytuacji,gdy serwis w Rybniku nie dostrzega usterki w działaniu układu,wydaje mi się,iż najlepiej byłoby uzyskać opinię innego ASO.
W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości w działaniu sprzęgła konieczny będzie demontaż i weryfikacja charakteru zużycia.Z reguły po demontażu możemy mieć do czynienia z dwiema sytuacjami:
1/ zużycie będzie nosiło znamiona wady fabrycznej a to uszkodzonego docisku,pęknięcia etc.,wtedy wada jest realizowana w trybie gwarancyjnym
2/ charakter uszkodzenia będzie wskazywał na zużycie związane z eksploatacją pojazdu /nadpalenie,przegrzanie etc/,wtedy koszty takiej usterki spoczywa na kliencie.

Sprzęgło jako element cierny,zgodnie z zapisami w książce gwarancyjnej,wyłączone jest z gwarancji,tak samo jak to jest w przypadku tarcz i klocków hamulcowych."



Tyle centrala w sprawie.

Chyba się naczytali moich wpisów na forum,bo twierdzą,że może być to wada docisku sprzęgła.
A w przypadku,gdy uznają,iż przyczyną wady jest zużycie eksploatacyjne z mojej winy to obciążą mnie kosztami naprawy.
Jakaś paranoja.
S-Cross to jakieś auto wyścigowe jest,żeby palić gumy,sprzęgło,etc.,a szarpanie występowało już od początku eksploatacji! :(
Jeszcze dziś umawiam się z rzeczoznawcą PZMot. :D


Na górę
Post: 15-11-2016, 20:22 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Zgadzam się z tobą w całej rozciągłości, ale z jednym muszę się zgodzić z SMP: mianowicie, że sprzęgło można łatwo spierniczyć nieumiejętną eksploatacją ( nie musi to być bolid do palenia gumy ;) ). Żeby nie było, nie insynuuję, że tak jest u ciebie :) Nadmieniam tak tylko gwoli ścisłości.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]