kozi47 pisze:
Witajcie, moja pierwsza wymiana poza ASO gdzie lali Ecstar 5w30, skuszony poprzednimi wpisami chciałbym przejść tak jak mówi instrukcja na 0w20 ale ale zastanawia mnie kwestia tego oleju w cieplejsze dni i dłuższe trasy (do pracy jakieś 70km) czy aby na pewno bedzie to dobry wybór dla silnika? Albo zaryzykować i spróbować przejść na 0w30 , wiem że ktoś tu pisał że też na takim jeździ...
Oleje to temat rzeka jak widać. Moim zdaniem przy krótkich przebiegach lub eksploatacji w okresie zimowym - 0W20. Przy dłuższych odcinkach najlepiej 5W30.
Scorpion pisze:
Wiesz, że generalizowanie nigdy nie wychodzi na dobre? Sprawdź sobie wyniki badań oleju Liqui Moly Synthoil 0W-30.
Co do Liqui Moly Synthoil 0W-30 nie mogę znaleźć źródła. Podeślesz jakieś?
apede pisze:
Shell to też nie jest "pełen syntetyk"
![Mr. Green :]](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
tylko wytwarzany z gazu czyli GTL.
Pełnych syntetyków czyli PAO i estry już na rynku praktycznie nie ma z powodów kosztów a jak są to jako oleje wyczynowe i za chore pieniądze. Zresztą PAO jako czysta baza też ma swoje wady
A poza tym każdy olej się degraduje, jedne bardziej drugie mniej. Jeśli wg ciebie 0W30 szybko staje się 0W20 ty czym stanie się 0W20?

Nie według mnie - ja specjalistą w tym temacie nie jestem - a według kanału R2D:
https://www.youtube.com/watch?v=hIa9Q_z ... qJPRY3wRrWBędę robił kolejny test Ecstara 5W30 z krótszym przebiegiem i potem zalewam Shella 0W20. Co do olejów syntetycznych - pełna zgoda, prawdziwych syntetyków nie ma prawie w ogóle na rynku a jeśli już są to najczęściej podrabiane lub za chore pieniądze. Najlepiej chyba lać tańszy olej ale częściej wymieniać, chociaż firmowe Skody mają wymianę co 30 tys.

Na pewno tutaj wlatuje rant na Motula - nie chcieli podesłać karty charakterystyki ze składem. Widocznie ich olej to albo niezła breja albo skład jest strzeżony jak receptura Coca-Coli
