Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 14-06-2025, 21:24

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Post: 22-12-2024, 21:42 
Offline

Rejestracja: 22-12-2024, 21:07
Posty: 4
Suzuki: Vitara
Cześć, posiadam Vitarę 1.4 mild hybrid 2wd 6 a/t hydrokinetyk Aisin 6 biegowy tf-71 sc.

Mam zrobione nią 30 tyś km.

Problem zaczął się z samochodem tego samego dnia kiedy zrobiłem wymianę oleju w silniku w ASO. Przejechałem 100 km, następnie zatankowałem samochód na Orlenie benzyną 98, zawsze taką tankuję. Zrobiłem kolejne 100 km i zaczęły się cyrki, które trwają już 3 tyś km.

Objawy:
Samochód zaczął podczas zmiany biegów szarpać przy każdej zmianie w górę, subiektywnie stracił trochę na mocy plus pod pedałem gazu czułem jakby wibracje/mielenie.

Telefon do serwisu: " raczej to nie skrzynia, może niech pan zrobi 2-3 baki paliwa i jak się nie uspokoi to zapraszamy"

To mnie trochę uśpiło zamiast od razu jechać do serwisu, bo z każdym kolejnym bakiem przepalonym faktycznie objawy się zmniejszały, szarpania występowały już nie przy każdym przełożeniu i po około 2 tyś km samochód jakby "odzyskał" moc

Natomiast problem jeden pozostał i nie wiem co z nim zrobić, nie jestem go w stanie przedstawić w Aso bo występuje totalnie losowo ale na tyle często, że mnie doprowadza do frustracji i nie jestem w stanie tego nagrać ani przedstawić a jak byłem w ASO 2 razy to na jeździe weryfikacyjnej nic nie stwierdzono i faktycznie nic się nie działo akurat wtedy.

Szarpnięcie z 3 na 4. Dodatkowo skrzynia kurczowo trzyma najniższych obrotów i to takich, których praktycznie nie uświadczyłem przez 30k km czyli 1250 rpm - aż trzęsie budą jak jedzie w mieście
Normalnie jak zmienia biegi to zawsze przed zmianą jakby sobie podbijał obroty, zamiany były do bólu powtarzalne, że wiedziałem kiedy nastąpi zmiana i jak samochód w danej sytuacji się zachowa a teraz jest różnie.
To szarpnięcie zmienia na sztywno przy 1500 rpm gdy z reguły przy identycznej trasie w totalnie powtarzalnych miejscach robił przy 1700 rpm. Czasem się "zapomni" i zmieni jak należy.
Dodatkowo jeżeli samochód jest obciążony np 4 osobami lub jeździ się dynamiczniej to zmienia biegi idealnie.
Jeżeli poklikam manetkami góra/dół z 3 na 4 i odwrotnie to po dwóch trzech zmianach biegu skrzynia przez pewien czas bardzo płynnie zmienia w tym zakresie dane biegi.
Kolejnym objawem też jest fakt, że na zimnym przez powiedzmy 3 km jedzie po staremu(dobrze), rozgrzeje się trochę i czuć jakby tracił wigor i znowu zaczynają się poszarpywania raz na jakiś czas i te niskie obroty.

Z rzeczy, które ASO sprawdziło to świece - powiedzieli, że są okej i błędów po podłączeniu żadnych nie znaleźli. A ja nie wiem co mam z tym fantem zrobić, macie może pomysł co to może być?


Na górę
Post: 22-12-2024, 23:47 
Offline

Rejestracja: 21-09-2021, 10:51
Posty: 293
Suzuki: S-Cross
Pytanie 1 - jaki olej miałeś zalany przed wymianą
Pytanie 2 - jaki olej zalali w ASO

Czy nie miałeś wcześniej 0w20 a zalali 5w30? Czy zalali taki sam olej jak wcześniej?
Druga kwestia - podłącz się byle czym pod OBD i skasuj błędy (nawet jeżeli żadnych nie znajduje).


Na górę
Post: 23-12-2024, 07:03 
Offline

Rejestracja: 23-03-2018, 12:21
Posty: 341
Jak rozumiem tak jest pewnie tylko w trybie Auto? U mnie po zmianie oleju w silniku z 0w20 na 5w30 dalo sie jakby bardziej zauwazyc takie "dronowanie" silnika, jak staram sie utrzymac predkosc przez lekkie musniecie gazu. (Chyba zawsze tak bylo ale na 5w30 bardziej wyczuwalne). Ale nie jezdze w tym trybie bo szkoda auta.

Moim zdaniem suzuki zwalilo na calego oprogramowanie ASB w mildach (tak jakby w planach mieli ze isg zawsze wspomaga skrzynia na wolnych obrotach, a przez to skrzynia wrzuca 6ke przy 50km/h i trzyma silnik na 1200-1300)

Czesc objawow sie zgadza - "normalna" zmiana biegow na zimnym (bo nie wrzuca wyzszych biegow przy zimnym oleju w skrzyni), czy tez przy obciazeniu auta i dynamicznej jezdzie. Walenie biegami przy zrzucaniu tez mam, ale jedynie w trybie Sport i z 4 na 3. Bledow nie ma zadnych

Nie wiem czy cos mozna z tym zrobic, ASO mowi TTTM. Moze jezdzic tylko w trybie Sport a w tych pozostalycy na lopatkach?


Na górę
Post: 28-12-2024, 18:07 
Offline

Rejestracja: 22-12-2024, 21:07
Posty: 4
Suzuki: Vitara
Jeśli chodzi o olej to jest ciągle taki sam lany od nowości, nic nie jest zmieniane.

Natomiast nie może być TTTM gdy robisz 30 tyś km i wszystko działa jak należy a potem wyjeżdżasz z ASO, lejesz paliwo i po 200 km nagle zmienia się charakterystyka samochodu - to mnie bardzo zastanawia z czego to wynika? Paliwo słabej jakości, które zostawiło jakieś brudy-silnik przez to słabo dogaduje się ze skrzynią? Zmienione oprogramowanie samochodu? (chodź ASO zastrzega, że bez wiedzy użytkownika nic takiego nie robią)
Z napędem na jedną oś nie ma selektora wyboru trybu jazdy więc jestem skazany tylko na łopatki, przy czym samochód aktualnie nie szarpie jeśli chodzi o zbijanie biegów na niższe, tylko głównie w jednym przypadku wbijania z 3-4.
Dziwną dla mnie sytuacją jest to, że objawy wraz z kilometrażem się zmniejszały ( szarpanie losowo się zdarza i nie jest tak, że jest ciągle i występuje przy wbijaniu biegu z 3 na 4 przy 1500 obrotów jakby na sztywno, jeżeli sobie podbije obroty tak jak robił to przed wizytą w ASO zmienia się bieg gładko - no właśnie tylko losowo zmieni bieg dobrze a co jakiś czas zmienia źle). Charakterystyczne co nie napisałem też było to, że kiedyś jak wyprzedzałem inny samochód i kończyłem manewr to biegi zbijały się powoli i były utrzymywane przez pewien czas po odpuszczeniu gazu, teraz odpuszczam gaz i od razu zbija do 1200 obrotów ( 2 biegi od razu jeden po drugim) totalnie zachowanie skrzyni się zmieniło. Kolejną rzeczą jest sytuacja gdy wyczaję, że samochód szarpnie podczas zmiany to wtedy zbijam bieg łopatką i znowu wbijam wyższy łopatką i szarpnięcia powiedzmy po 2 takich zmianach po sobie są gładziutkie.
Jeżeli macie jeszcze jakieś pomysły co to może być to zapraszam do podzielenia się nimi. Za poprzednie dziękuję. Będę jeździł, obserwował i dam znać jeżeli sprawa się rozwiąże.

Objawy przyznam są dziwne, to mój pierwszy samochód z automatem i nie wiem jak się do tego zabrać. To może być pierdoła, której wymiana pozwoli mi na powrót do cieszenia się z jazdy a może wstęp do jakiejś grubszej naprawy.


Na górę
Post: 13-03-2025, 21:22 
Offline

Rejestracja: 22-12-2024, 21:07
Posty: 4
Suzuki: Vitara
Problem rozwiązał się sam, zacząłem jeździć odrobinę dynamiczniej i bardziej zero jedynkowo, przestałem uprawiać eco driving na niskich obrotach. Zalałem dobrego paliwa (zmieniłem stację) i samochód przestał się dziwnie zachowywać, trwało to około 8 tyś km.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]