Problem hałasujących tylnych amortyzatorów, o którym piszesz, często wynika z poluzowania nakrętek mocujących amortyzator do górnego mocowania. Wiele osób zgłasza, że dokręcenie tych nakrętek usuwa problem hałasu, który często mylnie jest interpretowany jako zużycie samego amortyzatora lub innych elementów zawieszenia. Gumowe paski zastosowane jako tymczasowa metoda tłumienia hałasu działają jak tabletka przeciwbólowa — łagodzą objaw, ale nie eliminują przyczyny.
W Twoim przypadku istotny jest fakt, że oryginalne amortyzatory mają stałą podkładkę (kołnierz) przed gwintem, podczas gdy zamienniki często kończą się stożkiem, co może skutkować luzem na nakrętce i pojawieniem się charakterystycznych odgłosów po pewnym czasie użytkowania. Poluzowanie się nakrętki o około półtora obrotu może powodować wyraźne stuki lub trzaski, które wywołują frustrację użytkownika, mimo że same amortyzatory technicznie nie mają luzów lub wad.
Aby trwale rozwiązać problem, należy odkręcić górne mocowanie amortyzatora, dokręcić nakrętkę odpowiednio mocno i zweryfikować resztę elementów zawieszenia (gumowe tuleje, łączniki stabilizatora, mocowania). Wymiana zużytych elementów i prawidłowy montaż amortyzatorów i ich mocowań to podstawa długotrwałego wyeliminowania hałasu. Warto także sprawdzić, czy amortyzatory nie są uszkodzone oraz czy nie ma wycieków oleju, które również powodują hałas i obniżają skuteczność działania amortyzatora.
__________________________
https://www.medipakiet.pl/blog/e-recept ... a-recepta/