Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 20-10-2025, 09:40

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
Post: 31-12-2015, 00:29 
Offline

Rejestracja: 30-12-2015, 23:50
Posty: 1
Witam, jestem posiadaczem Suzuki Ignis 1.3 z 2001 roku. W sierpniu tego roku, w upalne dni, przejeżdżałem ekspresówką tym właśnie samochodem i niemile mnie zaskoczył "krztusząc się", tracąc na obrotach, skutkiem czego było zduszenie silnika i jego wyłączenie. Dwie, trzy próby auto chwilę odsapnęło na poboczu, zapaliło, dojechałem na miejsce docelowe. Od tego dnia, nie zdarzyło mi się podobne zjawisko, ale... auto po nagrzaniu włącza drugi bieg wiatraka i nie wraca do pierwszego, górny wąż z płynem w tym czasie jest gorący a dolny zimny. Termostat został wymieniony, co nic nie zmieniło w sprawię nagrzania węży chłodniczych (oba zostały również sprawdzone poza autem i jak stary tak nowy otworzył się), chłodnica przepuszcza wodę puszczoną górą, więc zatkana nie jest. Zagadką pozostaję pompa wody lub jakiś jeszcze czynnik... tylko jaki?
Jeśli ktoś miał taki problem, lub wie coś na ten temat to proszę o pomoc :).


Na górę
Post: 09-01-2023, 01:43 
Offline

Rejestracja: 09-01-2023, 01:31
Posty: 2
Suzuki: Ignis
Witam. Doszedłeś co jest?


Na górę
Post: 06-10-2025, 14:10 
Offline

Rejestracja: 20-06-2023, 08:05
Posty: 34
Suzuki: 54
Opisany problem w Suzuki Ignis 1.3 z 2001 roku, gdzie po nagrzaniu silnika dolny wąż chłodnicy jest zimny, a górny gorący, mimo sprawnego termostatu i chłodnicy, może wskazywać na brak lub utrudniony obieg płynu chłodzącego. Przyczyną może być uszkodzona lub niesprawna pompa wody, która nie tłoczy płynu poprawnie przez cały układ. Warto również zwrócić uwagę na ewentualne powietrze w układzie chłodzenia lub zatkane przewody poza chłodnicą.

Ponadto, objawy takie jak ciągła praca wiatraka na wyższym biegu po nagrzaniu silnika sugerują problem z nadmiernym przegrzewaniem lub niewłaściwą cyrkulacją chłodziwa. Czasami przyczyną bywa uszczelka pod głowicą lub nieszczelności w układzie, które warto dokładnie sprawdzić poprzez diagnostykę ciśnienia i szczelności.

Warto także rozważyć dodatkową diagnostykę układu elektronicznego (czujnika temperatury chłodziwa, modułu sterującego wentylatorem), ponieważ błędy w tych elementach mogą powodować nieprawidłową pracę wentylatora i problemy z chłodzeniem. Ze względu na wielość możliwych przyczyn najlepiej udać się do specjalisty lub mechanika z doświadczeniem w Suzuki Ignis, który przeprowadzi dokładną diagnostykę układu chłodzenia i silnika.



________________________
https://www.medipakiet.pl/blog/krztusie ... czepienie/


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]