gary pisze:
jeszcze tak na marginesie, ostatnio spotkalem Pana tez w sss i mial zamontowany gaz. I co mnie bardzo zdziwilo jego sss byl szybszy. Jak to mozliwe?

Zgadzam się z
sss, jeżeli instalacja jest dobrze ustawiona to osiągi mogą się nawet poprawić.
Natomiast są jeszcze trzy sprawy, jedna to masa nieresorowana i mam tu na myśli wagę twoich kół i śrub. Z reguły, choć nie zawsze, większe felgi maja większa masę i ma to bezpośredni wpływ na przyspieszanie. Jest to szczególnie widoczne w autach wolnossących z małym momentem obrotowym. Często większe felgi maja mniejsze ET (offset) i potrzebne są dłuższe śruby, które z pozoru nic nie ważą, lecz są to tylko pozory.
Na dodatek w parze z większymi felgami idą szersze opony, co dodatkowo zwiększa opory toczenia i mamy następne straty. Oczywiście obie te sprawy będą zauważalne dopiero przy przekroczeniu danej prędkości.
Ostatnia sprawa to stan i dotarcie silnika, każdy egzemplarz będzie się nieznacznie różnić.
Podsumowując: wszystkie wymienione czynniki mogą działać jednocześnie powodując pewne różnice w osiągach.
A co do wydechu to słyszał ktoś o przerobieniu seryjnego tłumika? Chodzi mi o rozcięcie puchy i pozbawieniu go elementów wyciszających takich jak "wata" itp. Najprościej mówiąc, czy ktoś próbował wybebeszyć swój tłumik?
