Cześć,
Auto to GV2 J20A 2.0 + LPG.
Po wymianie rozrządu + ustawianiu luzów zaworowych 2 tygodnie temu pojawiły się poranne problemy z jazdą autem.
Podczas jazdy jak i podczas postoju obroty co kilka / kilkanaście sekund spadają tak jakby silnik nagle przestawał pracować. Nie ma różnicy czy auto ma 650 obrotów czy też 2000 (możliwe, że przy 4000+ jest to mniej zauważalne). Dopóki auto nie osiągnie 90° wariuje. Odstawiałem już auto na sprawdzenie kąta wyprzedzenia zapłonu, adaptację przepustnicy - wszystko jest niby ok. Wymieniałem do tego świece. Efektów nadal brak.
Możliwe, że coś poszło nie tak przy wymianie rozrządu. Mechanik zaufany, serwisuje u niego auta od wielu lat, ale wiadomo - rutyna potrafi stworzyć problem. Kwestia tego czy jest to przestawiony rozrząd (ale czy wtedy na ciepłym też by nie wariował?), źle ustawione luzy zaworowe, a może po prostu przy demontażu naruszony został jakiś przewód (ale od czego?), łapie lewe powietrze (ale to dlaczego po rozgrzaniu ustępuje?). Czy ktoś miał podobne objawy? Nie przeszkadza to w użytkowaniu auta. Podczas normalnej jazdy szarpnie 2/3 razy zanim się rozgrzeje i jedzie dalej normalnie. Bardziej obawiam się tego, że któregoś dnia coś pieprznie w silniku

choć już kilkukrotnie był przetrzymany na 4500+ obrotach przez dłuższy czas na autostradzie od tamtego czasu, gdzie gdyby coś miało pieprznąć to już by to się stało.
Dołączam filmy z ukazaniem tego co się w aucie dzieje.
Dodatkowo wykresy z komputera po odpaleniu - widać na nich spadki obrotów już po unormowaniu.
Domyślam się, że problem jest dość złożony i ciężko będzie znaleźć jakąkolwiek przyczynę bez rozebrania silnika. W każdym razie w najbliższym czasie auto wraca do mechanika na sprawdzenie tego co dzieje się w środku.
1) Film z wnętrza -
https://www.youtube.com/watch?v=JwptueBhIOgTo o czym mówię dzieje się w
1:24
1:39-1:47
2:06-3:20
2) Film spod maski (kontynuacja filmu 1) -
https://www.youtube.com/watch?v=ier5qOiTQ8A0:06 0:14 0:16 0:21 0:49 0:56 1:18 2:04
3) wykres (zrobiony podczas kręcenia filmu 1 i 2) -
http://oi64.tinypic.com/zn65vs.jpgDodam, że na LPG i na benzynie jest to samo.
Z góry dzięki za pomoc!
O postępach będę informować na bieżąco.