Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 31-07-2025, 19:45

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 94 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 01-12-2010, 08:47 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12412
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
macioo pisze:
IMHO napęd wersji USA i Europe będą miały taką samą konstrukcję.

IMHO też :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 01-12-2010, 15:12 
Offline

Rejestracja: 09-08-2007, 13:23
Posty: 105
Lokalizacja: Olsztyn
No i po bólu :) Znowu winowajcą okazał się jakiś przewód . Zastanawiam się czy to może kuna kręcąca się bod blokiem nie jest temu winna ;) w każdym razie jestem uboższy o 200 zł i bogatszy o nadzieję , że może znowu jakiś czas wszystko będzie działać jak powinno.


Na górę
 Tytuł:
Post: 01-12-2010, 17:14 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12412
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Może jakiś oplot? 8)


Na górę
 Tytuł:
Post: 01-12-2010, 19:37 
Offline

Rejestracja: 08-03-2008, 00:02
Posty: 275
Lokalizacja: Suwałki
Co prawda na oponach wielosezonowych i w tej brei jak i na AUTO tak i na LOCK startuje się ze świateł bardzo dobrze.

Ale w takim razie skoro nie ma na LOCK blokady mechanizmu różnicowego - to nie ma też żadnych naprężeń w trakcie jazdy - czyż nie ?? To po co powyżej 60 się wyłącza ?? I dlaczego nie każą jeździć po suchym asfalcie ??


Na górę
 Tytuł:
Post: 01-12-2010, 19:44 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-08-2008, 19:39
Posty: 1130
Naprezenia sa, bo brakuje trzeciego tzn. miedzyosiowego mechanizmu roznicowego.
Na luku kazde z czterech kol pokonuje inny odcinek drogi, a istniejace dwa mechanizmy kompensuja tylko roznice obrotowe kol znajdujacych sie na tej samej osi.


Ostatnio zmieniony 03-12-2010, 18:36 przez SX4ever, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: 01-12-2010, 19:46 
Offline

Rejestracja: 08-03-2008, 00:02
Posty: 275
Lokalizacja: Suwałki
Jednym słowem jak skręcam w lewo to różnicowy lewą stronę jakby zwalnia ale lewy przód i lewy tyl kręcą się z tą samą prędkością a powinno byc że lewy tyl teżpowinien chyba troche zwolnić ?? O to biega?


Na górę
 Tytuł:
Post: 01-12-2010, 19:48 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-08-2008, 19:39
Posty: 1130
Dokladnie!


Na górę
 Tytuł:
Post: 01-12-2010, 19:49 
Offline

Rejestracja: 08-03-2008, 00:02
Posty: 275
Lokalizacja: Suwałki
Własnie zdobylem nową wiedzę - człowiek uczy się całe życie . A na marginesie ciekawe ile by kosztowalo żeby suzuki jednak wstawilo centralny mech różnicowy - byloby bezpieczniej :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 01-12-2010, 19:50 
Offline

Rejestracja: 08-11-2009, 20:38
Posty: 20
Lokalizacja: KCH
Oś przednia i tylnia nie pokonują takiej samej drogi i w tym miejscu potrzebny jest mechanizm.


Na górę
 Tytuł:
Post: 01-12-2010, 19:56 
Offline

Rejestracja: 08-03-2008, 00:02
Posty: 275
Lokalizacja: Suwałki
Suzuki powinno mieć na to zestaw naprawczy :) Bo wolałbym jeździć zawsze na LOCK.

A poza tym na AUTO tył włącza się jak system wykryje uślizg przodu - ale co się dzieje potem - włącza się tył ale kiedy się wyłącza - bo chyba nie po tym jak przestaje sie ślizgać przód bo to byloby nielogiczne - w zasadzie ciągle by się włącza ł i wyłączał podczas jazdy po bardziej grząskim terenie - a może jest to inaczej rozwiązane - może czasowo??


Na górę
 Tytuł:
Post: 01-12-2010, 22:17 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12412
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Cytuj:
... w zasadzie ciągle by się włącza ł i wyłączał podczas jazdy po bardziej grząskim terenie

coś w tym może być, bo zeszłej zimy podczas przebijania się przez ok. 18-cm śnieg na AUTO samochód jechał wężykiem. Dopiero włączenie LOCKa go wyprostowało.


Na górę
 Tytuł:
Post: 01-12-2010, 22:29 
Offline

Rejestracja: 08-03-2008, 00:02
Posty: 275
Lokalizacja: Suwałki
szkoda że nic w instrukcji nie ma na ten temat - wogóle malo jest informacji o dzialanie 4x4 w samochodach innych niż subaru. wogóle skąd wziąźć te informacje - nie ma co pytać w serwisie - bo oni też nie wiedzą.


Na górę
 Tytuł:
Post: 02-12-2010, 08:34 
Offline

Rejestracja: 20-08-2010, 20:52
Posty: 456
Lokalizacja: Rzeszów
Suzuki: SX4
Wczoraj w czasie opadów miałem okazję przetestować jakość napędu 4x4 w Suzuki. Na co dzień jeżdżę Outlanderem, testowałem też w trudnych warunkach śniegowych w ub. roku Skodę Yeti. Niestety SX wypada w tym gronie najgorzej. W trybie Auto samochód pomimo ESP jest mało stabilny - zarzuca tył na zakrętach (nadsterowność), w czasie jazdy na wprost "nie trzyma" kierunku, tylko próbuje "myszkować" tzn. ucieka w lewo/prawo ciągle zmuszając kierowcę do interwencji kierownicą. Outkiem też jeżdżę w trybie auto i tam nie muszę tak pilnować samochodu, a tryb Lock stosowany jest naprawdę w wyjątkowych okolicznościach. Nawet Yeti napędzana na tył przez Haldex zachowuje się bardzo poprawnie - nawet bardziej poprawnie niż Outlander, chociaż jej zdolności terenowe będą pewnie niższe. W SX sytuacja ulega całkowitej zmianie po włączeniu trybu Lock. Samochód przestaje myszkować po jezdni, w zakrętach zachowuje się stabilnie jak na 4x4 przystało. Wniosek - powiedziałem żonie, aby do czasu stopnienia śniegu włączała sobie Lock, tak aby zachować zalecenia instrukcji aby nie jeździć na 4WDLock na mokrej jezdni, a 20cm świeżego śniegu na asfalcie to już chyba nie jest droga utwardzona ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: 02-12-2010, 09:09 
Offline

Rejestracja: 08-03-2008, 00:02
Posty: 275
Lokalizacja: Suwałki
Ja też na lock jeździłem jak sniegu i lodu pełno na drodze było. A dzisiaj pięknie pada - widoczność 50m, pada od 20mi a wszystko pokryte 5cm sniegu już - zobaczymy co bedzie za 5 godzin :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 02-12-2010, 09:37 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02-01-2010, 12:54
Posty: 265
Lokalizacja: Polska
rezon nie porównuj Outlandera do SX4. Przecież Outlander jest większy, cięższy i ma większy rozstaw kół. To przecież auta różnej klasy. :?

Prędzej ten nowy Mitsu ASX by się do porównania z SX4 nadawał.


Na górę
 Tytuł:
Post: 02-12-2010, 11:33 
Offline

Rejestracja: 20-08-2010, 20:52
Posty: 456
Lokalizacja: Rzeszów
Suzuki: SX4
Wunsch pisze:
rezon nie porównuj Outlandera do SX4. Przecież Outlander jest większy, cięższy i ma większy rozstaw kół. To przecież auta różnej klasy. :?

Prędzej ten nowy Mitsu ASX by się do porównania z SX4 nadawał.
wiem, że Outek jest większy, cięższy, itd. Porównywałem głównie zachowanie na jezdni i zwracam uwagę na fakt, że 4WD Auto w SX4 jest zdecydowanie poniżej przynajmniej moich oczekiwań. Outlander też nie jest typowym 4X4, a ASX'a lepiej z SX4 nie porównywać - mniejszy brat Outka jest zdecydowanie lepiej od Outka wykonany. Żeby była pełna jasność - nigdy więcej nie kupię Mitsubishi z uwagi na wytoczenie przeze mnie sprawy sądowej dealerowi Mitsubishi Automarket w Boguchwale o oszustwo przy sprzedaży samochodu i montażu haka. Swoje straty oceniam na ponad 10kzł. Importer czyli MMC został przeze mnie poinformowany o całej sprawie i odesłał mnie do sądu, bo nie poczuwa się w ogóle do odpowiedzialności za to, że ich ASO mnie oszukało - "bo jest to niezależny podmiot prawny". Z punktu widzenia prawa - mają rację. Jednak tolerowanie oszustów w sieci dealerskiej Mitsubishi skutecznie zniechęca mnie do ponownego zakupu jakiegokolwiek samochodu tej marki, bo rozwiązywanie sporów za pomocą prawników nie jest moim celem życiowym. Jakość obsługi w niektórych ASO Mitsubishi też jest baaardzo daleka od europejskich standardów. Pierwszy przegląd w Suzuki na tle jakości obsługi Automarketu to jak porównać luksusowy salon do wyczynów Polmozbytników za socjalizmu - kawa, herbata, prasa, widok na samochód, pełna informacja o usterce i pytanie czy naprawiać przed naprawą - słowem pełny profesjonalizm (gratulacje dla Suzuki za pierwsze wrażenie z ASO). Tak duża niechęć do marki Mitsubishi nie ma jednak wpływu na obiektywizm ocen samochodu. SX4 nie ma Haldexa jak Yeti, a na śliskiej ośnieżonej drodze zachowuje się gorzej. ESP w SX4 działa jeszcze z większym opóźnieniem niż w Outlanderze - w nim też zarzuci czasami tyłem, o Yeti już nie wspomnę - bo ta jeździła jak po asfalcie. Opóźnienie ESP jest dokuczliwe na zakrętach i skrzyżowaniach przy skręcie, bez ESP - kiedyś tył Sedici mnie wyprzedził jak się dołączył na oblodzonym zakręcie. Jeździłem też ładnych parę lat małymi samochodami - Punto, Micra K11, CC, Corsa D, Peugeot 205 i ok. 80kkm legendą czyli 126p- mam skalę porównawczą. SX4 niestety w trybie 4WD Auto na drodze z ok. 20cm śniegu zachowuje się bardziej jak zwykła przednionapędówka niż samochód z napędem na cztery koła. Dopiero włączenie trybu Lock pozwala wyraźnie odczuć różnicę, a niestety instrukcja wyraźnie określa dość wąski dopuszczalny zakres stosowania tego napędu. Oczywiście rozwiązanie problemów stabilności jest bardzo proste - wystarczy jechać WOLNIEJ :). Tylko wtedy nie mógłbym porównać zachowania samochodów ;) bo wszystkie zachowują się poprawnie - w przeciwieństwie do kierowców ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: 02-12-2010, 18:04 
Offline

Rejestracja: 08-03-2008, 00:02
Posty: 275
Lokalizacja: Suwałki
Ja tam do mitsubishi nie mam żadnych zastrzeżeń - jeżeli chodzi o samochody - a co do serwisu - to ja najbardziej pozytywnie zaskoczony bylem wizytą w ASO Mitsubishi w Suwałkach - robiłbym tam każdy samochód gdyby mieli odpowiednie programy diagnostyczne - nawet Suzuki - pytalem nawt o to - ale uprzedzili mnie że mogą nie do końca się na tym znać bo mają tylko szkolenia i programy z Mitsu.

Lancera za każdym razem jak do nich trafiam - diagnoza - mówią co i za ile i że montują zamienniki jak chce - z gwarancją.

Wymiana rozrządu kosztowala mnie 150zł +vat (czesci moje kupione w USA - na ich sugestię - bo u nich 3600 to kosztuje) - ale montaż z gwarancją - a trwalo to ok 6 godzin (ale w tym byla wymiana p.hamulcowego i chłodzącego jeszcze).

Nigdy nie spotkałem się z takim podejsciem w ASO. A taka głupota jak naciągniecie paska alternatora bo piszczał to 20zł - a sie szarpali ok godziny bo 1 śruba za nic w swiecie nie chciala puścić (dostęp też cudowny :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 03-12-2010, 09:25 
Offline

Rejestracja: 20-08-2010, 20:52
Posty: 456
Lokalizacja: Rzeszów
Suzuki: SX4
Też robiłem przegląd Outka po 60kkm w Białymstoku. Co prawda podglądu samochodu nie mają, ale też załatwiałem w tym czasie inne sprawy. BYła kawa, pełna informacja, uprzejma obsługa, a tak wypucowany samochód to był chyba tylko w fabryce - umyli nawet plastiki w komorze silnika i to nie tylko Karcherem, bo ten zostawia zacieki, a one były czyściutkie jak nowe.


Na górę
 Tytuł:
Post: 03-12-2010, 10:01 
Offline

Rejestracja: 08-03-2008, 00:02
Posty: 275
Lokalizacja: Suwałki
W Grafixie u Jacka zawsze jest porządek - jak mieszkałem w Białymstoku - tylko tylko do niego jeździłem - w zasadzie tylko żeby pogadać bo nic akurat nie trzeba bylo robić. Te 2 ASO są wg mnie jak najbardziej godne polecenia nawet do samochodów innych marek o ile zgodzą się w nie zajrzeć - a jak się zgodzą to będą wiedzieć co robić.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 94 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 42 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]